amir_seddighi

تاثیر رنگها در جذب مخاطب

4 پست در این موضوع

درود

یکی از نکاتی که توی وبسایتهایی که ما طراحی میکنیم باید حائز اهمیت باشه رنگبندیه اونه

خارج از بحث صلیقه ای بودن قضیه وقتی که شرکتی درصدد معرفی محصول یا خدمات خاصی هست یکی از ویژگیهای اصلی اون با خاصیت روانی یکی از رنگها سازگاری داره

هر اقدامی که موافق با احساس افراد از رنگ آن محصول یا خدمات باشه میتونه باعث یادآوری بهتر اون در ذهن مخاطبان باشه .


1- از دوستان خواهش میکنم اگه کسی مطلبی در این خصوص داره یا با بحث روانشناسی رنگها آشنایی داره همینجا عنوان کنه تا بقیه استفاده کنن

2- صلیقه شما به زمینه تیره نزدیک تره یا روشن ؟

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش فرم ساز RSform آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات دوستیابی آموزش ساخت ربات فروشگاهی برای ووکامرس آموزش طراحی سایت داینامیک با php آموزش بخش پشتیبانی با rsticket

مهندس مردانه زاده قبلا یه فایل پی دی اف در مورد روانشناسی رنگها یادمه انجمن قرار داده بودن خیلی کاربردی بود انجمن رو یه جستجو بکنید

Share this post


Link to post
Share on other sites

یست زیر مشخصه هایی از رنگ ها را که هنگام طراحی باید مدنظر داشته باشید بیان میکند:

۱- رنگ ها اثر زیادی روی احساسات ما در ۹۰ ثانیه اول دیدن میگذارند .

۲- اثر رنگ میتواند بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند.

۳- رنگ ها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمیکنند ، بلکه اثر خود را کاملا در رفتار ما نشان میدهند .

۴- اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف گوناگون است !

۵- هر رنگ به تنهایی یک پیام مخصوص به چشم بیننده میفرستد .به قول مک لوهان ، رسانه همان پیام است !

روان شناسی رنگ ها

Share this post


Link to post
Share on other sites

طراحی یک وب سایت زیبا به عناصر زیادی بستگی دارد اما در میان تمامی عناصر یکی از مهمترین عناصر انتخاب رنگ مناسب و همخوان با زمینه فعالیت وب سایت است. در صورتی که رنگ بندی مناسبی در وب سایت استفاده شده باشد شما یکی از مهمترین عناصر در جذب مخاطب برای وب سایت را با موفقیت پشت سر قرار دادید.

همه مخاطبین وب سایت به رنگ بندی سایت در همان قدم اول واکنش نشان میدهند و این یک عمل غیر منتظره است. البته یکی از مسائل مهم در انتخاب رنگ وب سایت توجه به علایق مخاطبین در کشور مقصد نیز هست. یعنی ممکن است رنگ بندی سایت شما از نظر مخاطبین در یک کشور جالب باشد اما از نظر مخاطبین در کشور دیگر اصلا جذابیتی نداشته باشد.

یکی از مجموعه های اصلی رنگ در وب سایت ها رنگ های گرم هستند. رنگ های گرم عبارتند از قرمز ، نارنجی ، زرد و طیف متنوعی که از ترکیب این رنگ ها بوجود می آیند. رنگ های گرم همیشه نشان انرژی و نشاط هستند و بهتر است که همیشه در کنار رنگ های هم خانواده خود استفاده شوند. در طراحی بنرهای تبلیغاتی بهتر است همیشه از رنگ های گرم استفاده کنید اما دقت داشته باشید با توجه به این که رنگ های گرم چشم ها را نیز اذیت میکند بهتر است بیش از حد از این نوع رنگ در سایت استفاده نکنید.

قرمز رنگ بسیار گرمی است و میتواند نشانه جنگ و یا حتی عشق و علاقه باشد اما جالب است بدانید که رنگ قرمز در وب سایت تاثیر مهمی بر بازدیدکننده دارد و باعث بالا رفتن فشار خون و میزان تنفس میشود. در عین حال از رنگ قرمز میتوان برای پر اهمیت نشان دادن بخشی از یک وب سایت نیز استفاده کرد. حتی میتوان از این رنگ برای نشان دادن هشدار در وب سایت نیز استفاده کرد. اگر مایل هستید در وب سایت خود شور و شوق را به بازدیدکننده انتقال دهید سعی کنید از رنگ قرمز با درجات روشنی و تاریکی متفاوت استفاده کنید

رنگ زرد یکی دیگر از رنگ های گرم است و در واقع درخشان ترین و پر انرژی ترین رنگ در این خانواده است. زرد رنگی فریبنده است که با امید نیز همراه است. از رنگ زرد مانند رنگ قرمز میتوان به عنوان رنگ هشدار نیز استفاده کرد البته نه به شدت رنگ قرمز.

از رنگ زرد روشن معمولا در طراحی وب سایت های کودکانه میتوان استفاده کرد و برای این که رنگ بندی سایت یکنواخت نباشد میتوانید از رنگ نارنجی در کنار رنگ زرد استفاده کنید. همچنین استفاده از رنگ زرد تیره ای که به سمت طلایی میرود نیز برای طراحی سایت های لوکس و تجملاتی نیز میتواند جالب باشد.

دسته بعدی رنگ بندی در وب سایت ها رنگ های سرد هستند. رنگ های این مجموعه شامل آبی ، سبز و بنفش و کلا رنگ هایی که در طیف میان این رنگ ها قرار میگیرند هستند. رنگ های سرد معمولا رنگ های آرام بخشی هستند. یکی از رنگ های مجموعه رنگ سرد رنگ سبز است که همیشه انسان را به یاد طبیعت می اندازد. این رنگ همیشه حس نو شدن ، تازگی و رشد را به یاد انسان می آورد اما نوعی تمایل به تعادل و هماهنگی را نیز در بازدیدکننده تقویت میکند. استفاده از این رنگ برای وب سایت هایی که در زمینه نوسازی و یا طبیعت فعال هستند بیشتر توصیه میشود.

رنگ آبی همیشه برای نشان دادن صلح ، آرامش و احساس مسئولیت بکار میرود. آبی روشن رنگی دوستانه و در عین حال با طراوت و رنگ آبی تیره نشانه قدرت و قابل اعتماد بودن است. در برخی فرهنگ ها رنگ آبی نشانه معنای معنوی و یا مذهبی نیز میباشد. در واقع در استفاده از رنگ آبی در سایت بایستی به میزان تیرگی و یا روشنی آن دقت کنید.

رنگ بنفش همواره نشانه ای از ثروت و اشرافیت است. همچنین میتوان از رنگ بنفش در زمینه سایت های فعال در زمینه تخیل و موراطبیعه نیز استفاده کرد. معمولا از رنگ بنفش روشن برای نشان دادن تازگی و عشق و از رنگ بنفش تیره برای نشان دادن ثروت و لوکس بودن استفاده میشود.

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری