rezabaghaie

نکته ای مهم برای رنگ بندی سایت

3 پست در این موضوع

ارسال شده در (ویرایش شده)

درود و وقت بخیر

طراحی گرافیک سایت یکی از مهمترین قسمت طراحی سایت می باشد که همواره طراحان سعی میکنند زیباترین قالب را برای سایت های خود پیاده سازی نمایند. با توجه به رشد سریع فن آوری های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری ، ابزار های طراحی سایت و همچنین ظاهر سایت بروز می شوند و طراحان برای اینکه از غافله عقب نماند نیاز دارند تا با این پیشرفت ها خود را هماهنگ سازند.

یکی از موارد که به صورت تجربی به اون رسیدم رو در اختیار شما دوستان میزارم.

تکنولوژی نمایشگر (Monitor) برخلاف چندسال گذشته مدام در حال رشد می باشد. عریض شدن صفحه نمایش ، LEDو LCD ها و امکانات دیگر. یکی از این امکانات ، امکان ذخیره انرژی یا Energy Saving میباشد که به وسیله تنظیم نور صفحه در ساعات مختلف روز و شب باعث میشود تا مصرف انرژی تا حدودی توسط نمایشگر کنترل شود . همچنین در سیستم های جدید این امکان پیشرفته تر شده و نمایشگر بر اساس رنگ محتوای درحال نمایش میزان روشنایی (Brightness) را تنظیم می کند(این تکنولوژی در مانیتور های جدید Samsung وجود دارد). درنگاه اول این هم تکنولوژی مناسبی می باشد اما متاسفانه دارای مشکلاتی برای وب می باشد.

درصورتی که شما درحال تماشای فیلم هستید این تغییر روشنایی زیاد مشکل ساز نمی باشد اما در زمان وبگردی کاهش روشنایی آنهم به صورت ناگهانی بسایر آزار دهنده است! برای توضیح بیشتر یک مثال برای شمامیزنم:

وب سایت من دارای بکگراند مشکی می باشد. دیروز اتفاقی توی یک کافی نت سایتم رو چک میکردم و زمانی که به سمت پایین صفحه اسکرول کردم ، جوری که کاملا زمینه مشکی شد ناگهان نور مانیتور کم شد!! خیلی تعجب کردم! وب سایت های دیگر که توی بقیه تب ها بود رو هم چک کردم ولی مشکلی نداشت و جالب اینجا بود که وقتی یک سایت دیگه رو باز میکردم سریع روشنایی مانیتور زیاد می شد. اول فکر میکردم بخاطر مرورگره ولی وقتی با 3 مرورگر دیگه امتحان کردم همین مشکل وجود داشت! مشکل کم شدن نور صفحه برای این آزاد دهنده بود که باعث می شد محتوای سایت بخوبی قابل دیدن نباشد! از یکی از دوستان پرسیدم و گفت شاید از اسکریپت خاصی استفاده کردی ولی من هرچی فکر کردم چیزی یادم نیومد و به این نتیجه رسیدم سایتم هک شده!!!!! و بلاخره زمانی که شانسی یک سایت دیگهرو باز کردم و دیدم برای اون سایت هم همین اتفاق میفته متوجه شدم مشکل از جای دیگست! بنابراین نرم افزار Paint رو باز کردم و زمینه رو کامل سیاه کردم و دیدم بعله مشکل از سایت نیست! بلکه از مانیتور و تنظیمات اونه!

خب تا اینجا تقریبا فکر کنم منظورم رو رسوندم. با توجه به این موضوع که تکنولوژی های Energy Saving در حال همه گیر شدن هستند ، طراحان گرافیک سایت باید خودرا با این تغییرات هماهنگ کنند و متدهای جدید پیاده سازی قالب را ابداع کنند! چون تقریبا رنگ مشکی یک رنگ بسیار زیبا برای سایت محسوب می شود اما اگر این تکنولوژی تغییر روشنایی گسترده تر شود وب سایت ها با بکگراند مشکی و یا رنگ های تیره باعث آزار بازدید کننده می شود که قطعا روی بازدید سایت اثر منفی میگذارد! بنابراین با توجه به این موضوع باید در رنک بندی سایت یک بازبینی انجام شود.

با تشکر

رضا بقایی مقدم

ویرایش شده در توسط rezabaghaie

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

ارسال شده در (ویرایش شده)

نظر یادتون نره

ویرایش شده در توسط rezabaghaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

لطفا عنوان تاپیک رو به "نکته ای مهم برای رنگ بندی سایت" تغییر بدین

ممنون

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری