CO-2014

درخواست راهنمایی : چنین سایتی رو با چه پلتفرمی باید طراحی کرد ؟

2 پست در این موضوع

درود بر شما دوستان عزیز

نمیدونم مطرح کردن این مطلب در این بخش از انجمن کار درستیه یا نه. ولی چون ماهیت راهنمایی و کمک داره بهتر دیدم در این قسمت مطرح کنم .از عزیزان خبره و نخبگان انجمن تقاضا دارم با توجه به دانش و تجربه ارزشمند خود بنده رو راهنمایی کنن و منو از این تردید که چند ماه هست اجرای پروژه ام رو به تاخیر انداخته نجات بدن.

در حال اتمام نوشتن طرح تجاری برای راه اندازی یک کسب و کار بزرگ و نوآورانه هستم. نیاز مبرم به راهنمایی شما عزیزان در بعد فنی طراحی سایت دارم چون کار با هزینه هنگفتی کلید خواهد خورد و چون ایده ام هنوز مطرح نشده و در معرض نقد و قضاوت قرار نگرفته ، باید اساس کار رو با کمترین ضریب خطا بنا کنم تا شریک و سرمایه گذاران احتمالی دچار تردید و بی اعتمادی نشوند.

در مورد طرح همینقدر میتونم بگم که یک پورتال جامع تبلیغات تخصصی هست که معرفی گروه های شغلی متخصص و تبلیغات اونها رو شامل خواهد شد.

بنابراین نیاز به ایجاد یک دایرکتوری قدرتمند هست. اگرچه در ابتدا این دایرکتوری خیلی بزرگ نیست، ولی بدلیل ماهیت صنف مورد نظر و تنوع زیر مجموعه ها، در آینده نزدیک تبدیل به یک مرجع عظیم از ارائه دهندگان خدمات تخصصی و صنایع مرتبط با آن خواهد شد. این رو گفتم که در نظر بگیرید سایت مورد نظر باید دارای زیرساخت بسیار قدرتمند و انعطاف پذیر باشد تا در آینده مجبور به تغییرات زیربنایی و بزرگ نشویم.

دوستان لطفا سایت مورد نظر رو یک سایت آگهی در نظر نگیرید که ابدا چنین حالتی نخواهد داشت. درواقع سایت مورد نظر بنده ترکیبی از یک پورتال اطلاعات شغلی مثل کتاب اول و یک سایت تبلیغاتی تخصصی خواهد بود.

مسئله دیگه که در واقع من رو نزدیک به یک سال هست دچار تردید کرده ، پلتفرمی هست که باید سایت رو بر اساس اون بنا کنیم. باور کنید هر چقدر بیشتر در مورد انواع زبانهای برنامه نویسی و سیستمهای مدیریت محتوا و ... تحقیق میکنم ، بیشتر دچار سردرگمی میشم !

Joomla ، WordPress ، Drupal ، ASP ، PHP ، Bootstrap ، Angular ، Foundation و ... ؟؟؟ کدوم به درد این نوع سایت میخوره ؟

فقط برای اینکه از وسعت قلمرو سیستمهای طراحی وبسایت و تعداد اونها مطلع بشید کافیه یه نگاه به این صفحه بندازید :

Applications

نکته مهمی که باید عنوان کنم این هست که رایگان بودن ، اولویت اول انتخاب پلتفرم طراحی سایت نیست و قدرتمند بودن آن هست که مهمه.

در مورد جوملا میدونم دو افزونه اصلی برای ایجاد دایرکتوری وجود داره : SobiPro ( و ) moset tree . اما SobiPro بشدت کند هست و سایت رو دچار سکته میکنه و در مورد moset tree هم اطلاعات چندانی ندارم. البته دایرکتوری سازهای دیگه ای هم هستند که برای مثال میشه از RS-Directory و Zoo و چند نمونه دیگه نام برد که به اندازه دو مورد اول پرقدرت نیستند.

مسئله بعد اینه که حتما و حتما سایت مورد نظر باید دارای گرافیک چشم نواز و مناسبی باشه تا با زمینه فعالیت سایت تناسب کافی داشته باشه. این رو هم در نظر داشته باشید که گرافیک و جلوه های بصری در حد نیاز لازمه و نه بیشتر. داشتن یک جلوه زیبا ، بهمراه کارایی و سادگی، در اخذ تبلیغات برای سایت (که ارزان هم نخواهد بود)، بسیار حیاتی است.

تیم قدرتمند smartaddons.com جدیدا قالبی با نام SJ eListing طراحی نموده و در آن از افزونه SobiPro استفاده کرده . کافیه یک بررسی کوتاه از این قالب داشته باشید تا با منظور بنده از نوع سایتی که قرار هست راه اندازی بشه رو بهتر درک کنید و البته کند بودن این قالب بدلیل استفاده از سوبی پرو.

دمو : Joomla Templates, Joomla Extensions, Magento Extensions, Magento Themes | SmartAddons.Com Demo Site

توضیحات قالب :

SJ eListing - Responsive Real Estate Joomla Template

کلا انتظاراتی که از سایت ذکر شده دارم اینها هستند :

  • کاربر پسند و ساده و بدور از پیچیدگیهایی که باعث سردرگمی کاربر میشوند. کاربران سایت باید بتوانند حداکثر با 3 کلیک به صفحه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
  • ایجاد مطالب ، محتوا و شخصی سازی سایت مورد نظر ، آسان و بدور از پیچیدگی باشد و همچنین جهت اعمال موارد فوق نیازی به کدنویسی نباشد.
  • دارای ظاهر بی نقص و زیبا و الگوی یکدست از پیش طراحی شده باشد.
  • دارای طراحی ریسپانسیو باشد و قابلیت نمایش در انواع نمایشگرها رو داشته باشد.( Multi Device )
  • دارای سرعت بارگذاری عالی باشد.
  • قابلیت واگذاری حداقل یک صفحه اختصاصی برای هر برند یا شخص تبلیغ دهنده رو داشته باشد.
  • قابلیت (Booking) یا ارتباط خصوصی کاربران با برند یا شخص آگهی دهنده رو داشته باشد.
  • دارای امنیت کامل باشد. ( با توجه به ایجاد صفحات اختصاصی و قابلیت آپلود فایل در سایت از سوی کاربر )
  • پلتفرم مورد استفاده در ساخت سایت ، قابلیت سئوی عالی داشته باشد.
  • نیاز به تغییرات اساسی در آینده نداشته باشد و تمامی قابلیتهای لازمه را در پلتفرم مربوطه بتوان ایجاد نمود.
  • جهت ارتقا ، ایجاد تغییرات جزئی و آپدیتهای روتین مطالب و محتوای سایت ، نیازی به آفلاین شدن سایت نباشد و یا موارد ذکر شده در حداقل زمان انجام پذیرد.
  • به راحتی نشود ازش الگوبرداری کرد و این کار باید برای شخص کپی کننده مشکل و هزینه بر باشد.
  • برای ایجاد سیستم آگهی نیاز به طراحی ماژول نداشته باشه و تا جایی که امکان دارد ، از افزونه های حرفه ای تجاری استفاده شود. ( منظور از سیستم آگهی ایجاد یک سیستم جامع و یکدسته که تمام آگهی ها در یک شکل واحد و سازمانی نمایش داده شوند )
  • تمامی اجزا و افزونه ها و قالبهای سایت بصورت اورجینال تهیه شوند.
  • در صورت نیاز بتوان از اسکریپتهای فلش در سایت استفاده کرد.
  • اولویت با سیستمهای مدیریت محتوا میباشد.

دوستان عزیز ، این موضوع برای من بسیار حیاتیه چون الان تقریبا یکسال هست که ایده ام رو بررسی کردم و امکان سنجی های لازمه رو روی اون انجام دادم و حالا موقع اجرا نمودن کار هست. ایده ای که هیچ رقیبی نداره و برای اولین بار هست که بوجود میاد.

از خبرگان انجمن و دیگر دوستان خواهشمندم در بعد فنی و با استفاده از تجارب خود بنده رو راهنمایی کنند و چنانچه علاقمند به هر نوع همکاری در این زمینه هستند، از طریق ایمیل با بنده در ارتباط باشند.

rezaazizi2014@gmail.com

ارادتمند همه دوستان - رضا عزیزی

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

باسلام دوست گرامی و ارجمند...

بی مقدمه و بی رعایت چند ملاحضه میرم سر اصل مطلب:

با تمام توضیحاتی که ارائه کردید ، بنده هنوز متوجه وجه تمایز ایده ی شما با سایر مجموعه های دیگر نشدم.

صد در صد هر طرحی که میخواد ارائه بشه حتما و حتما و حتما نسبت به سایر رقبای لوکال و غیرلوکال خودش سنجیده میشه و باید سنجیده بشه. تا در نهایت کار و پس از واردشدن و

اجرای طرح ، پشیمونی و افسوس و.... رو در بر نداشته باشه چرا که هزینه های مالی و زمانی ای که نمیبایست به هدر میرفت.(در صورت عدم حصول نتیجه ی مناسب و منطقی ) دیگه

از دست رفته!!!

چیزی که بنده متوجه شدم.نمونه دیگری از سایت صنوف دات آی ار هست. یک سایت دایرکتوری مشاغل همراه با ارائه یک صفحه که اصطلاحاً بشه بهش پروفایل اختصاصی هر کاربر

گفت؛ بشه اختصاص داد.

و نمونه های زیادی که در حد کشوری و استانی در حال کار هستند...

شما میبایست در نگاه اول دنبال وجه تمایز کارتون بگردید.حتما نبایستی ارزش زیادی داشته باشه.مثلا میتونه وجه تمایز شما این باشه که به مشتریان یا افرادی که فکر میکنید به

سمت شما بیشتر میاین ؛ خودتون برید دنبالشون.خودتون اپراتور بفرستید.بطور ماهانه یا هفتگی به محل کسبشون و اطلاعات و دیتاشون رو بطور منظم دریافت کنید.مثلا این کاری

ست که مجموعه های دیگه انجام نمیدند ولی شما میتویند بعنوان برگ برنده ی خودتاون ازش استفاده کنید.

حتما حتما حتما سعی کنید که با یک ایده و برتری ای نسبت به رقبای خودتون بیاید جلو. وگرنه هیچ توجیهی برای مشتری شما وجو د نخواهد داشت که بخواد به سمت شما کشیده

بشه!

برسیم بر سر طراحی سیستم و پیاده سازی اون؛ اگر بخواهید که سیستم مالی و پرداخت هزینه و...بصورت اتوماسیون پیاده سازی کنید.پس مجبورید که از سیستم های مدیریت

آگهی مثل DJ Classified -Moset Tree - SobiPro - ListBingo - ADSManager و... استفاده کنید.

به نظر بنده بهترین سیستم listbingo هستش .چرا که اکستنشنهای بسیار فوق العاده ای در تمامی سطوح و عملکردها داره که مابقی سورس یا ندارند و یا کمتر دارند.

و اگر هم سیستمی که مدنظر دارید، نیازی به سیستم های مالی و پرداختی و... نداره پیشنهاد میکنم از یک سورس بصورت ترکیبی استفاده کنید.که دیگه خیلی درگیر کار با افزونه

های مختلف و...نشید.

1- بیس کارتون رو بگذارید بروی جوملا و سطوح دسترسی جوملا (به کاربرانتون یک دسترسی برای درج محتوا یا آیتم بدید)

2- از کامپوننت Smart Content Manager برای افزودن مجموعه/مطلب/و حتی ماژول برای کاربران بدون دسترسی به بخش مدیریت سایت استفاده کنید.این کامپوننت تنها کامپوننت جوملایی هست که چنین دسترسی و قابلیتیی به شما میده

3- باز هم اگر بیس کار بروی محتوای جوملا باشه، خیلی راحت میتونید با استفاده از کامپوننت اشتراکدهی مثل rsmembership و... سطوح دسترسی رایگان پولی تعریف کنید که مشتریانتون با پرداخت هزینه و یا بصورت رایگان به بخشهایی که شما تعریف کردید دسترسی داشته باشند.چ

باز هم اگر سوالی بود در خدمت خواهم بود.

امیدوارم به کارتون آمده باشه..

موفق باشید و سربلند

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری