saramini

رفع مشکل "500 - یک خطا رخ داده است"

14 پست در این موضوع

با سلام

دوستان من یک سایت رو حدود 2 سال پیش طراحی کردم و تحویل کاربرش دادم. تا چند وقت پیش هیچ مشکلی نداشت ولی الان یه مدته وقتی وارد پنل مدیریتی میشه نمیتونه خیلی کارا رو انجام بده و با "500 - یک خطا رخ داده است" روبرو میشه. مثلا وقتی مطالب قبلی یا ماژولها رو میخواد باز کنه. یا وقتی یه مطلب جدید رو ثبت میکنه.

من از سایت یه بک آپ گرفتم و روی لوکال تست کردم و دیدم مشکلی نداره و دیگه پیغام خطا نمیده. و فکر کردم شاید مشکل از هاست باشه. ولی وقتی هاست رو هم عوض کردم دیدم باز همون مشکل رو داره!

در ضمن بعد از تعویض هاست سعی کردم که یه جوملا روی این چوملای موجود نصب کنم (که اطلاعات این 2 سال هم حذف نشه)، ولی بعد از اینکه آپلود تموم شد، دوباره همون پیغام خطا رو داد و من نتونستم جوملا رو نصب کنم.

لطفا راهنمایی کنید

500 - یک خطا رخ داده است

برگشت به کنترل پنل

Call stack

# Function Location

1 JAdministrator->dispatch() /home3/mydomain/public_html/administrator/index.php:46

2 JError::raiseError() /home3/mydomain/public_html/administrator/includes/application.php:164

3 JError::raise() /home3/mydomain/public_html/libraries/joomla/error/error.php:251

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش فرم ساز RSform آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات دوستیابی آموزش ساخت ربات فروشگاهی برای ووکامرس آموزش طراحی سایت داینامیک با php آموزش بخش پشتیبانی با rsticket

درود؛

خطای 500 یا به علته تغییرات موقت سرور اتفاق میفته

یا به علته ایرادی در فایل htaccess.

و یا به علته مشکلی در یک افزونه میباشد که میتونه حاصل از نصب یا حذف ناقص آن باشد

شما ابتدا از فایل htaccess. یک کپی تهیه کنید و سپس ان را حذف کنید ، ببینید مشکل حل میشه یا نه

اگر نشد افزونه هاتون رو یکی یکی غیرفعال کنید و تست کنید . اگر به مدیریت دسترسی ندارید باید از طریق دیتابیس کمک بگیرید

فایل لاگ ارورهاتون رو هم بررسی کنید ، ممکنه خطایی ثبت شده باشه که بتونه کمکتون کنه

Share this post


Link to post
Share on other sites
درود؛

خطای 500 یا به علته تغییرات موقت سرور اتفاق میفته

یا به علته ایرادی در فایل htaccess.

و یا به علته مشکلی در یک افزونه میباشد که میتونه حاصل از نصب یا حذف ناقص آن باشد

شما ابتدا از فایل htaccess. یک کپی تهیه کنید و سپس ان را حذف کنید ، ببینید مشکل حل میشه یا نه

اگر نشد افزونه هاتون رو یکی یکی غیرفعال کنید و تست کنید . اگر به مدیریت دسترسی ندارید باید از طریق دیتابیس کمک بگیرید

فایل لاگ ارورهاتون رو هم بررسی کنید ، ممکنه خطایی ثبت شده باشه که بتونه کمکتون کنه

سلام. ممنون از راهنماییتون ولی...

1. سرور رو که عوض کردم باز هم درست نشد.

2. فایل .htaccess رو هم پاک کردم نشد.

3. همه ی ماژولها رو غیر فعال کردم بازم نشد (البته چون توی این مدت ماژول جدیدی نصب یا حذف نشده بود احتمال این کم بود، ولی باز تست کردم)

4.توی فایل لاگ هم چیزی نبود!

راستی پایین سایت و ادمینش این پیغامهای جوملا نمایش داده میشه.کمکی میکنه؟! من که ازش سر در نیاوردم. [ATTACH=CONFIG]8693[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

من قبلا به این مشکل بر خوردم

احتمال خیلی زیاد یه ماژولی نصب کردین که مال جوملا 3 بوده که داخل جوملا 2.5 نصب کردین که باعث این خطا میشه.

Share this post


Link to post
Share on other sites
سلام. ممنون از راهنماییتون ولی...

1. سرور رو که عوض کردم باز هم درست نشد.

2. فایل .htaccess رو هم پاک کردم نشد.

3. همه ی ماژولها رو غیر فعال کردم بازم نشد (البته چون توی این مدت ماژول جدیدی نصب یا حذف نشده بود احتمال این کم بود، ولی باز تست کردم)

4.توی فایل لاگ هم چیزی نبود!

راستی پایین سایت و ادمینش این پیغامهای جوملا نمایش داده میشه.کمکی میکنه؟! من که ازش سر در نیاوردم. [ATTACH=CONFIG]8693[/ATTACH]

عکسی که ارسال کردید مربوط به فعال سازی عیب یابی سیستم هست که باید وارد تنظمیات کلی جوملا شوید و غیر فعال نمایید .

برای بررسی مشکل خطای 500 بهترین راه بررسی کنسول فایرباگ هست ابتدا کنسول را باز نمایید و یکبار صفحه را ریفرش کنید ببیینید چه خطایی در این صفحه نمایش میدهد . در برخی مواقع جیکوئری و مشکل فراخوانی اطلاعات دیتابیس عامل خطای 500 هست .

برای بررسی خطا در کنسول ابتدا دکمه f12 را بزنید از تب های بالا گزینه console را انتخاب بفرمایید اگر در صفحه لینک enable وجود داشت یکبار بروی ان کلیک نمایید تا کنسول فعال شود و بعد صفحه ای که خطا 500 دارد را ریفرش کنید

Share this post


Link to post
Share on other sites
من قبلا به این مشکل بر خوردم

احتمال خیلی زیاد یه ماژولی نصب کردین که مال جوملا 3 بوده که داخل جوملا 2.5 نصب کردین که باعث این خطا میشه.

آخه من از دو سال پیش که این سایت رو طراحی کردم و تحویل مشتری دادم هیچ ماژولی رو نه نصب کردم و نه حذف. این مشکل هم چند ماهه که پیش اومده

Share this post


Link to post
Share on other sites
عکسی که ارسال کردید مربوط به فعال سازی عیب یابی سیستم هست که باید وارد تنظمیات کلی جوملا شوید و غیر فعال نمایید .

برای بررسی مشکل خطای 500 بهترین راه بررسی کنسول فایرباگ هست ابتدا کنسول را باز نمایید و یکبار صفحه را ریفرش کنید ببیینید چه خطایی در این صفحه نمایش میدهد . در برخی مواقع جیکوئری و مشکل فراخوانی اطلاعات دیتابیس عامل خطای 500 هست .

برای بررسی خطا در کنسول ابتدا دکمه f12 را بزنید از تب های بالا گزینه console را انتخاب بفرمایید اگر در صفحه لینک enable وجود داشت یکبار بروی ان کلیک نمایید تا کنسول فعال شود و بعد صفحه ای که خطا 500 دارد را ریفرش کنید

----------------------

متاسفانه این هم نتیجه نداد :auau:

[ATTACH=CONFIG]8694[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

دلایل بروز و راه حلهای خطای 500 :

1. عدم انطباق پسورد

2. مسیر اشتباه برای پوشه های tmp و logs (گاهی با logs/. و tmp/. عمل می کند)

3. مجوزهای اشتباه برای پوشه های logs و tmp و cache و administrator/cache و همچنین دو فایل error.php و jcontroller.log.php (همگی باید قابل نوشتن باشند)

4. گاهی به روش مقابل حل می شود : از منوی مدیریت -> دیتابیس و سپس گزینه fix . اگر حل نشد، از منوی مدیریت گزینه discover سپس purge و دوباره discover.

5. دسترسی به بانک کاربران و حذف مقدار deprecated از usertype و تبدیل مقدار 0 به یک برای فیلد activation و sendmail

بنظر من مشکل شما گزینه دو هست و با اون مشکلتون حل میشه ولی بازم شما گزینه های مختلف رو چک کنید، ضرر نداره.

موفق باشید

Share this post


Link to post
Share on other sites
دلایل بروز و راه حلهای خطای 500 :

1. عدم انطباق پسورد

2. مسیر اشتباه برای پوشه های tmp و logs (گاهی با logs/. و tmp/. عمل می کند)

3. مجوزهای اشتباه برای پوشه های logs و tmp و cache و administrator/cache و همچنین دو فایل error.php و jcontroller.log.php (همگی باید قابل نوشتن باشند)

4. گاهی به روش مقابل حل می شود : از منوی مدیریت -> دیتابیس و سپس گزینه fix . اگر حل نشد، از منوی مدیریت گزینه discover سپس purge و دوباره discover.

5. دسترسی به بانک کاربران و حذف مقدار deprecated از usertype و تبدیل مقدار 0 به یک برای فیلد activation و sendmail

بنظر من مشکل شما گزینه دو هست و با اون مشکلتون حل میشه ولی بازم شما گزینه های مختلف رو چک کنید، ضرر نداره.

موفق باشید

ممنون از راهنماییهای مفیدتون.

الان که از توی ادمین سایت زدم که خطاها رو نشون نده انگار درست شده! ولی خوب حتما خطا وجود داره فقط نمایش نمیده.

در مورد گزینه دو که فکر میکنید مشکل از اون باشه، منظورتون اینه که کجا این مسیر اشتباه تعریف شده؟ توی تنظیمات جوملا؟ فقط من دوباره این موضوع رو هم بگم که از وقتی که این سایت طراحی شده تا الان، کسی به این تنظیمات دست نزده و اوایلش هیچ مشکلی نبود و خود به خود این مشکل پیش اومد. یعنی امکان داره این مسیرهایی که میگید، اتومات تغییر کرده باشن؟!؟!؟!

گزینه 5 رو هم امتحان کرده بودم ولی درست نشده بود.

Share this post


Link to post
Share on other sites

خیر

حقیقت من هم مثل شما سایتی بود که بعد از مدتی نه از همون اول مثلا بعد از یک سال پیغام میداد و نمیذاشت مثلا خروجی بگیرم یا ماژولی نصب کنم

بعد از کلی تحقیق فهمیدم نمی تونه پوشه tmp رو پیدا کنه

و باز بعد کلی جستجو با تغییری که در بالا گفتم مشکلم حل شد

در کل معمولا توی cms ها یک خطا ممکنه از هر جایی و به هر علتی باشه چون فایل ها کاملا به هم گره خورده هستند و مسیر خاصی رو طی می کنن تا نمایش داده بشن

در نتیجه خطاها گاهی براحتی حل نمیشن

خوشحالم که مشکلتون حل شده

Share this post


Link to post
Share on other sites
خیر

حقیقت من هم مثل شما سایتی بود که بعد از مدتی نه از همون اول مثلا بعد از یک سال پیغام میداد و نمیذاشت مثلا خروجی بگیرم یا ماژولی نصب کنم

بعد از کلی تحقیق فهمیدم نمی تونه پوشه tmp رو پیدا کنه

و باز بعد کلی جستجو با تغییری که در بالا گفتم مشکلم حل شد

در کل معمولا توی cms ها یک خطا ممکنه از هر جایی و به هر علتی باشه چون فایل ها کاملا به هم گره خورده هستند و مسیر خاصی رو طی می کنن تا نمایش داده بشن

در نتیجه خطاها گاهی براحتی حل نمیشن

خوشحالم که مشکلتون حل شده

میشه روش حل این مشکل که گفتید مسیر tmp رو پیدا نمیکنه، دقیقا به چه صورته؟ کجا برم و چه تنظیماتی رو تغییر بدم؟ (منظورتون اینه که با ادمین جوملا بالا بیام و از توی تنظیمات، مسیر اون دو تا پوشه رو به ./tmp و ./log تغییر بدم؟)

Share this post


Link to post
Share on other sites

نمیدونم مشکلتون اینه یا نه

شایدم نباشه

ولی برای تغییر هم می تونید از مسیر ادمین جوملا و منوی تنظیمات کلی این کار رو انجام بدید

و هم از طریق ویرایش فایل کانفیگ در هاستتون

Share this post


Link to post
Share on other sites
نمیدونم مشکلتون اینه یا نه

شایدم نباشه

ولی برای تغییر هم می تونید از مسیر ادمین جوملا و منوی تنظیمات کلی این کار رو انجام بدید

و هم از طریق ویرایش فایل کانفیگ در هاستتون

بازم ممنون

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری