sarj

چگونه قیمت طراحی وب سایت را برآورد کنیم؟

4 پست در این موضوع

باعرض سلام خدمت کلیه دوستان عزیز

بنده دیدم خیلی از دوستان در نحوه ارائه قیمت طراحی وب سایت مشکل دارن و سعی کردم تجربه ام رو با عزیزان به اشتراک بذارم در قالب یک مقاله ساده...

البته چند نکته مورد نیاز هست جهت ارائه قیمت که اگر تمایل داشتند دوستان میتونم چکیده 3-4 کتاب مدیریت و بازاریابی رو خدمت عزیزان بصورت تیتر وار عرض کنم تا مواردی رو جهت اجرای پروژه ها در حوزه های مذاکره و اجرای پروژه خدمتتون عرض کنم

خب برسیم به اصل مطلب؛معیارهای ارائه قیمت طراحی وب سایت: (تیتر وارد،مشروح موارد در ادامه تاپیک)

  1. میزان بودجه مشتری
  2. میزان زمان مصرفی
  3. اورجینال یا نال بودن افزونه ها
  4. سبک کار و نوع برنامه نویسی
  5. طراح و مجری وب سایت
  6. گرافیک وب سایت
  7. میزان بهینه سازی وب سایت
  8. میزان ایمن سازی وب سایت
  9. هاست و دامنه
  10. شهر محل اجرای پروژه
  11. مدت زمان ارائه خدمات و پشتیبانی
  12. میزان انتظارات مشتری
  13. سطح همکاری کارفرما با شما (مجری)
  14. و... (ادامه دارد-در صورت امکان ویرایش تاپیک)

مواردی که بیان میشه صرفا تجربی هست و هیچ سندیت علمی نداره دوستان عزیز

ویرایش شده در توسط sarj

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش فرم ساز RSform آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات دوستیابی آموزش ساخت ربات فروشگاهی برای ووکامرس آموزش طراحی سایت داینامیک با php آموزش بخش پشتیبانی با rsticket

  • معیار اول-میزان بودجه مشتری

بنظر بنده اصلی ترین فاکتور ارائه قیمت هست که یک مجری (طراح) خوب در ابتدای کار و ارائه پیشنهادات خودش (چه در حوزه امکانات و خدمات وب سایت و چه در حوزه ارائه قیمت) حتمااین فاکتور رو در نظر میگیره چرا که حتی اگر بهترین خدمات رو توانایی انجامش رو داشته باشیم ولی میزان بودجه مشتری رو در نظر نگیریم احتمال از دست دادن پروژه وجود داره؛البته این مورد قابل حل هست و اون این هست که شما سعی کنید پروژه ها رو در پلن های قیمت های متفاوت و با در نظر گرفتن معیارهای متفاوت ارائه بدید یعنی چی؟یعنی اینکه میزان خدمات رو کاهش و افزایش بدید تا در قیمت شما تاثیر مناسبی بزاره و کارفرمای شما رو با چند انتخاب قیمتی مناسب روبرو کنه مثلا اجرای پروژه شما (کارفرما) با خدمات زیر قابل اجرا هست:

پلن اول مثلا با 10 تا امکان-پلن دوم با 20 تا امکان- پلن سوم با 40 تا و... حالا که میخوام قیمت ارائه بدم ی بخشی هم میزان کیفیت خدمات رو بهش اضافه میکنم(سایر فاکتور ها در ادامه بحث میشه رو حتما حتما حتما بایست در ارائه قیمت هاتون در نظر بگیرید) یعنی:

پلن دوم من با مثلا 20 تا امکانات+میزان کیفیت تقریبا درصدی 70 درصد=هزینه تقریبی پروژه

خب حالا با این شیوه شما میزان توانایی کارفرما در صرف هزینه رو مشخص کردید (چرا که شما به هیچ وجه نبایست متسقیما میزان توانایی هزینه کارفرما رو بپرسید بعلت اینکه مقاومتی در برابر شما ایجاد خواهد کرد که امکان داره بد بینی به شما افزایش بده)

فقط بایست حتما ذکر کنید هزینه ها بصورت تقریبی هستند یعنی مثلا پلن دوم در بازه هزینه ای مثلا 550-650؛تا قدرت مانور شما در پروزه ها افزایش پیدا کنه

خب حالا دو حالت ایجاد میشه یا اینکه پروژه با این هزینه تایید میشه یا اینکه کارفرما درخواست کاهش رو داره که اینجا باز شما بایستی شروع کنید به نمایش قدرت مانور خودتون در پروژه یعنی اینکه پیشنهاد کنید که مثلا پروژه شما بهتر هست فاز به فاز و گام به گام پیش بره تا هزینه ها رو مضاف بر اینکه کاهش میده با منطق مناسب تری اجرا بشه و میزان ریسک شما رو در هزینه کردن کاهش بده؛این مورد میتونه اعتماد کارفرما نسبت به شما رو خیلی خوب جلب کنه منظورم بنده این هستش که شما زمانی که ازتون درخواست میشه قیمت ارائه بدید تحت هیچ شرایطی سریع واکنش نشون ندید و نفرمایید x تومان؛یک مجری خوب چه کاری انجام میده؟؟؟ ابتدای کار قیمت ارائه نمیده و سعی میکنه خیلی خوب به صحبت های کارفرما گوش بده و بعد از صحبت های اون شروع کنه به بیان مواردی که در نظر داره فرضا کارفرمای من درخواست یک وب سایت شرکتی از من داشته و در حال حاضر از من درخواست کرده که قیمتی رو جهت این مورد ارائه بدم؛من با موارد زیر شروع میکنم به تحیلی اون پروژه:

فرضا سوالات زیر رو مطرح میکنم:

  1. قرار هست توی سایت چه اتفاقی بیفته (صرفا معرفی یا ن استراتژی فروش پشت این سایت هست)
  2. قراره چه خدماتی ارائه بشه
  3. قراره وب سایت چه مدت زمانی خدمات دهی کنه
  4. چه میزان محتوا جهت درج وجود داره
  5. چه انتظاراتی از وب سایت میره (فقط معرفی یا ن اینکه ماهانه یک درآمد معقول داشته باشه)
  6. و.....

بعد از اون با شیوه ای که بالا عرض کردم خدمت شما ؛ شروع کنید به ارائه پیشنهاد و سعی کنید واقعا در پروژه ها نفع کارفرما رو در نظر بگیرید چرا که تاثیر بسزایی در جلب اعتماد به شما داره

در این گام شما بیشتر با نحوه مشخص کردن میزان بودجه مشتری آشنا شدید و ان شااله آینده نیز تاپیک رو ادامه خواهیم داد...

موفق باشید

Share this post


Link to post
Share on other sites

باسلام

یکی دیگه از پارامترها در برآورد هزینه میزان زمان مصرفی مجری (طراح سایت) برای پروژه هستش

این زمان از اولین زمان جهت جلسات مشاوره تا اتمام پروژه محسابه میشه البته بایستی در نظر داشته باشید اگر بنده بعنوان طراح سایت (صرفا ادعاست:yeah:) توانایی زیادی در اجرای پروژه ندارم نبایست این مورد رو برای کارفرما بعنوان یک هزینه قلمداد کنم

مثلا اگر قرار هست یک بخش فروش بروی وب سایت با k2store ایجاد بشه و بنده توانایی کافی جهت اجرای این بخش رو نداشته باشم شاید 2-3 روز زمان نیاز باشه صرف این قسمت کنم که خب نباید هزینه رو طوری برآورد کنید که 2-3 روز محاسبه شود بایست عرف بازار و یک شخص که تسلط نسبی بروی این سیستم داره رو در نظر بگیریم مثلا 1 روز میتونه تایم معقول و مناسبی جهت اجرای این بخش باشه

البته امکان داره نیاز به Custom کردن بخش هایی از پروژه هم باشه که اون دیگه بسته به میزان توانایی و صرف زمانی که شما بعنوان مجری و طراح سایت هست بایست برآورد بشه مثلا اگر قرار هست ایمیلی که پس از خرید ارسال میشه برای مدیریت و کاربر تغییر پیدا کنه این دیگه وابسته به زمانی هست که شما واسه این کار میزارید یا حتی اتصال به بانک و پیامک هم باز همین شیوه رو بایست براش در نظر گرفت!

موفق باشید

Share this post


Link to post
Share on other sites

ممنون ا زجناب sarj بابت توضیحات خوبشون.

لطفا بعد اتمام این تایپیک در مورد نحوه براورد هزینه برای پشتیبانی- امنیت وسئو تایپیک جداگانه بازکنید

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری