akramieh

» نمایش رازهای index سایت شما در ابزار وبمستر گوگل

1 پست در این موضوع

دوستان یه مطلب جالب دیدم گفتم براتون بذارم تا استفاده کنید واقعا خیلی جالب بود.

نمایش رازهای index سایت شما در ابزار وبمستر گوگل

از زمانی که موتورهای جستجوگر از ربات خودکار برای پویش اطلاعات موجود در صفحات وب و ثبت (Index) آن*ها در پایگاه داده های خود استفاده کردند بسیاری از وبمستر و وبلاگ نویسان و در آینده نزدیک سئو کاران به دنبال روش*هایی هستند که با استفاده از آن ساختار سایت خود را برای ربات گوگل خوانا تر کنند تا از این طریق صفحات سایت یا وبلاگ آن*ها به بهترین شکل ممکن و خیلی سریع در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر نمایش داده شود. اما گوگل از دیروز تقریباً تمامی اسرار و رازهای index سایت*هایی که از ابزار وبمستر گوگل (Google Webmaster Tools) استفاده می*کنند را فاش کرده است. در این نوشته از تورتک با چگونگی کار با این ابزار جدید و محتوای ارائه شده در آن برای سئو یا همان بهینه سازی سایت یا وبلاگ می*پردازیم.

استفاده از ابزار index Status جدید Google Webmaster

چند روز پیش نیز با هم در نوشته امکان دانلود لیست آخرین لینک ورودی در Google Webmaster از سایت تورتک متوجه شروع تغییرات و ارتقاء Google Webmaster توسط گوگل برای صاحبان سایت و سئو کاران شدیم. دومین ابزار ارتقاء یافته گوگل وبمستر نیز دیروز با نام index Status معرفی شد که برای دسترسی به آن کافی است پس از مراجعه به آدرس http://www.google.com/webmasters/tools و انتخاب سایت خود در صورتی که قبلاً آن را در این ابزار ثبت کرده*اید از منوی Health گزینه index Status را انتخاب کنید.

google-webmaster-index-status.png

با مراجعه به این بخش همان طور که در شکل بالا مشاهده می*کنید همانند گذشته گرافی از تعداد صفحات ثبت شده از سایت شما در پایگاه داده های گوگل طی یک سال گذشته نمایش داده می*شود. این تعداد دقیقاً تعداد صفحاتی از سایت شما است که در همگام جستجوی کاربران در این موتور جستجوگر ممکن است به عنوان یکی از نتایج جستجو نمایش داده شوند. اما اصل رازها در زبانه Advanced از این بخش قرار دارد که در شکل زیر آن را مشاهده می*کنید.

index-status-advanced.png

همان*طور که می*بینید در قسمت Advanced از ابزار index Status چهار مقدار متفاوت به همراه گرافی که نمایش دهنده این مقادیر در یک سال گذشته است نمایش داده می*شود که در زیر با تک تک این مقادیر آشنا می*شویم.

۱. Total indexed: این مقدار که در زبانه Basic از ابزار index Status نیز قابل مشاهده بود نشانگر تعداد صفحات (URL) از سایت شما است که توسط موتور جستجوگر گوگل در پایگاه داده های آن ذخیره سازی و یا همان index شده*اند. هر چقدر این مقدار بالاتر باشد به این شرط که دیگر نکات مربوط به سئو نیز در سایت شما رعایت شده باشد شما تعداد نمایندگان بیشتری را در صفحه نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت و شاید این موضوع در بسیاری از موارد افزایش تعداد ورودی از این موتور جستجوگر را به سایت ما همراه داشته باشد. البته در این باره پیشنهاد می*کنیم مطالب درج شده در بخش سئو (SEO) سایت تورتک را مشاهده کنید.

۲. Ever crawled: این مقدار نیز نشانگر تعداد آدرس URL یکتایی است که تا کنون ربات این موتور جستجوگر از سایت شما پیدا کرده است. توجه داشته باشید تنها به تعداد Total indexed از این صفحات هم اکنون توسط گوگل ایندکس شده*اند و الباقی این مقدار شامل صفحه*هایی که در سایت شما وجود نداشته*اند (خطای ۴۰۴ ) و هر آدرس دیگری که گوگل توسط سایت دیگر و یا داخل محتوای سایت شما پیدا کرده است از سایت شما است. توجه داشته باشید با انجام هر کاری این مقدار قابل کاهش نیست و هیچ ربطی به تعداد صفحات ۴۰۴ و … فعلی سایت شما ندارند بلکه تاریخچه ای از کل آدرس پیدا شده از سایت شما هستند.

۳. Not selected: این مقدار که برای سئو سایت*ها اهمیت ویژه*ای دارد نشانگر تعداد صفحه*هایی هستند که موتور جستجوگر گوگل قصد ثبت یا index آن*ها را در پایگاه داده های خود داشته اما با روبرو شدن با یکی از حالت زیر از ثبت محتوای موجود در این URL از سایت شما خودداری کرده است.

  • با رفتن به آدرس این صفحات (URL) بازدید کنندگان به صفحهٔ دیگری انتقال ( Redirect ) داده می*شوند.
  • در قسمت سرآیند کدهای HTML این صفحات از rel=canonical و اشاره به صفحه دیگری استفاده شده است.
  • توسط الگوریتم پاندا و یا دیگر الگوریتم تشخیص محتوای صفحات وب گوگل محتوای آن صفحات تکراری شناخته شده*اند.

توجه داشته باشید ممکن است به دلیل هک شدن سایت شما توسط افراد دیگری یکی از سه دلیل بالا اتفاق افتاده باشد و یا شاید همان طور که به صورت روزانه در سایت بسیاری از مشتری*های سئو سایت تورتک مشاهده می*کنیم به صورت نادرستی از تگ canonical در سیستم مدیریت محتوا سایت شما استفاده شده باشد. البته استفاده صحیح از این Redirect و یا استفاده از تگ canonical در بسیاری از سایت فروشگاهی و … موجب افزایش رتبه سایت هستند.

۴. Blocked by robots: آخرین مقدار نمایش داده شده در این ابزار نیز Blocked by robots نام دارد که به شما توانایی نمایش تعداد صفحاتی که گوگل قصد ثبت آن*ها را داشته است اما در فایل robots.txt سایت شما اجازه دسترسی به محتوای آن*ها به ربات*های این موتور جستجوگر داده نشده است نمایش داده می*شود. پیشنهاد می*کنیم این مقدار را همیشه تحت نظر داشته باشید چون در صورتی که خود شما این فایل robots.txt را به اشتباه ویرایش کرده باشید ممکن است حجم زیادی از صفحات و محتوای موجود در سایت شما به دلیل اشتباهات محوی یا تایپی قابل دسترسی توسط ربات موتور جستجوگر گوگل نباشند.

این ارقام ارائه شده توسط ابزار رسمی موتور جستجوگر گوگل توانایی صرفه جویی ساعت*ها از وقت سئو کاران و وبمسترها را به آن*ها می*دهد. مثلاً قبل از این برای آنالیز درصد موفقیت یک استراتژی برای جلوگیری از شناخته شدن محتوای تکراری ( Duplicate Content ) در صفحات سایت خود مجبور بودیم ابتدا تعداد صفحه های index شده سایت خود را در گوگل با فرمان site:tortak.com محاسبه کنیم و سپس با شمارش تعداد صفحات کنونی سایت خود و انجام یکسری از محاسبات که کاملاً بسته به ساختار سایت ما باید طراحی می*شد از این مهم اطلاع پیدا کنیم اما با استفاده از index Status ابزار وبمستر گوگل حال تمامی این کارها تنها در چند ثانیه قابل انجام هستند.

آیا مقدار Not selected برای سئو سایت بد است؟

اما شاید اولین سؤالی که پس از مراجعه به این بخش جدید برای شما پیش بیاید این باشد که آیا مقدار Not selected می*تواند برای سئو (SEO) سایت من بد و باعث کاهش تعداد ورودی از گوگل به سایت من شود؟ در جواب به این سؤال پیشنهاد می*کنیم یک بار دیگر در بخش بالایی این آموزش توضیحات مربوط به این عدد و دلایل تعیین صفحات در این بخش را بخوانید.

همان*طور که حتماً متوجه شده*اید مهم این است که مقدار Not selected به علت اشتباهات کد نویسی ما رخ داده*اند و یا به صورت طبیعی برای جلوگیری از ثبت محتوای تکراری در صفحات سایت ما و تعیین ساختار کلی صفحات توسط خود ما انجام شده*اند. در هر صورت اگر مقدار Total indexed پایین*تر از مقدار کل صفحه های اصلی و دارای محتوای جدید سایت ما بود حتماً باید به دنبال دلیل شناخته شده صفحات سایت خود به عنوان Not selected بگردیم که معمولاً در سایت*هایی که از دسته بندی و برچسب برای تعیین بخش*ها استفاده می*کنند به دلیل نمایش خلاصه توضیحات بدون هیچ تغییری است.

توجه داشته باشید قبل از تمامی این موارد بهتر است فایل XML نقشه سایت خود را در ابزار وبمستر گوگل ثبت کنیم تا از در دسترس بودن صفحات اصلی سایت خود برای ربات*های موتور جستجوگر گوگل مطمئن شویم.

منبع : http://tortak.com/view/index-status-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%88%d8%a8%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%b1-%da%af%d9%88%da%af%d9%84.html#ixzz25Uro2Q2t

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری