farsiwebhost.com

بالون اینترنتی ! معجزه* جدید گوگل ایکس google x balloons

3 پست در این موضوع

درود

بار دیگر گوگل با تکنولوژی پیشرفته ، قدرت خود را به رخ جهان می کشد .

گوگل در اقدامی بی سابقه قصد دارد بیش از هزار بالون مجهز به آنتن اینترنتی را به هوا بفرستد تا امکان دسترسی ارزان به اینترنت در کشورهای نیم کره ی جنوبی نیز فراهم شود. تا کنون ۳۰ بالون از این نوع به هوا فرستاده شده است.

این پروژه که Loon نام دارد از سوی آزمایشگاه اصلی گوگل (گوگل ایکس) طرح ریزی شده است که مستقیما زیر نظر"سرجی برین" بنیان گذار این نهاد فعالیت می کند. گوگل ایکس، تا کنون پروژه*های عینک گوگل و خودروی بدون راننده را با موفقیت پیاده کرده است.

آزمایش موفقیت آمیز

بر اساس گزارش مرکز پژوهشی پروژه ی "بالون اینترنتی"، تا کنون ۳۰ بالون مجهز به آنتن اینترنتی که با زمین در تماسند، در زلاند نو به هوا فرستاده شده است. ارتباط این بالون ها با یکدیگر در ارتفاعی بیش از ۲۰ کیلومتر بالاتر از خط پرواز هواپیماها، شبکه*ای ایجاد می*کند که با استفاد از آن بسیاری از مناطق دور افتاده و محروم زمین می*توانند تحت پوشش شبکه*ی جهانی اینترنت قرار گیرند.

گوگل اعلام کرده است که کیفیت و سرعت این "بالون اینترنتی"، مانند شبکه*های نسل سوم مخابراتی 3G است.بنا به گزارش دویچه وله به گفته*ی مدیر اجرائی پروژه*یLoon، مرحله ی آزمایشی این طرح روز شنبه (۱۵ ژوئن) با موفقیت انجام گرفته است.

do.php?imgf=joomlaforum.ir_13717248131.jpgdo.php?imgf=joomlaforum.ir_13717250331.png

do.php?imgf=joomlaforum.ir_13717248461.jpgdo.php?imgf=joomlaforum.ir_13717251261.jpg

الگوبرداری از شبکه ی ماهواره ای ایریدیوم

انرژی مورد نیاز بالون ها با سیستم های سولار که در سطح بالون ها تعبیه شده است، تامین می شود. بالون ها می توانند برای کنترل به سوی زمین هدایت شوند و در پایگاه های مربوطه مورد بازبینی قرار گیرند.

از آنجا که این بالون ها در ارتفاع بالایی در هوا شناورند، خطر تصادم آن*ها با هواپیماهای مسافربری منتفی است. تنها مانع بر سر برقراری ارتباط اینترنتی در نیم کره ی جنوبی زمین، وجود کوهها، جنگلها و موانع طبیعی دیگر است.

به گفته ی کارشناسان، پروژه یLoon بر اساس شبکه*ی ماهواره*ای ایریدیوم، ساخته شده است. این سیستم ماهواره ای، از ۶۶ ماهواره ی فعال تشکیل می شود که همگی در ۶ مدار (در ارتفاع ۷۸۰ کیلومتری) هر ۱۰۰ دقیقه یک بار دور زمین می چرخند.

این شبکه، امکان برقراری تماس با تلفن های همراه در سراسر جهان را فراهم می آورد. پوشش شبکه ی ماهواره ای ایریدیوم چنان قوی است که در آن نقاطی موسوم به نقاط کور وجود ندارد.

لینک اصلی سایت پروژه بالون گوگل

منبع : jamnews

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

این پروزه خیلی وفته در دست ساخت بود.

چند تا هم برای ایران بفرستند ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

به نظرتون تو کشور ما این سیستم به درد بخوره؟آخه ما مناطق محرومی داریم ک حتی برق نداره به چه دردش میخواد بخوره اینترنت!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری