farsiwebhost.com

رازهای طراحی سایت شماره 1 ( ترجمه و ویرایش شده از مرجع انگلیسی بن هانت )

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟   1 کاربر تا کنون رای داده اند

  1. 1. نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

    • عالی
      0
    • خوب
      0
    • متوسط
    • ضعیف
      0

لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید.

1 پست در این موضوع

ارسال شده در (ویرایش شده)

دوست عزیز ورود شما را به جمع حرفه ایی ها خوشامد می گوییم.

هر صفحه در سایت شما یک تبلیغ است ، پس به هیچ کدام از صفحات سایت خود بی توجهی نکنید.

هر صفحه وب سایت را به تنهایی به چشم یک تبلیغ برای خود نگاه کنید و به سراغ 5 سایت معتبر بروید و صفخات آنرا به دقت بررسی کنید.

این به این معنی است که هر صفحه باید یک هدف ، یا منظوری برای بازدید کننده سایت داشته باشد.

این هدف ها می تواند شامل موارد زیر باشد :

* برای ترغیب بازدید کننده به استفاده از سایت

* برای کمک به بازدید کننده ها در پیدا کردن چیزی که به آن نیاز دارند

* برای گرفتن اطلاعات ( ایمیل ، نظر سنجی کلی و.......)

* برای برقراری ارتباط با شبکه های اجتماعی و یا گرفتن اطلاعات آماری قشر خاصی از جامعه

اگر کسی صفحه ای از سایت را بازدید کند و آن را ترک کند یا حتی خریدی هم انجام دهد بدون بر آورده شدن یکی از اهداف بالا، در این صورت کسب وکار اینترنتی ما شکست خورده است. هنگامی که سایت شما شروع به کار می کند ،بازدید کننده یکی از این اهداف را بسته به نیاز خود در سایت شما جستجو می کنند. آنها به استفاده و بازدید از سایت شما ادامه می دهند تا یک تعامل بین کاربر و سایت برقرار شود. هنگامی که اهداف مورد نظر کاربر برآورده نشود و نتواند با صفحه سایت شما ارتباط برقرار کند، از صفحه شما و بازدید مجدد سایت صرف نظر می کند بدون اینکه نیازش بر طرف شود و یا نیاز شما را بر آورده کند.

اگر کسی صفحه ای از سایت را بازدید کند و آن را ترک کند یا حتی خریدی هم انجام دهد بدون بر آورده شدن یکی از اهداف بالا، در این صورت کسب وکار اینترنتی ما شکست خورده است. هنگامی که سایت شما شروع به کار می کند ،بازدید کننده یکی از این اهداف را بسته به نیاز خود در سایت شما جستجو می کنند. آنها به استفاده و بازدید از سایت شما ادامه می دهند تا یک تعامل بین کاربر و سایت برقرار شود. هنگامی که اهداف مورد نظر کاربر برآورده نشود و نتواند با صفحه سایت شما ارتباط برقرار کند، از صفحه شما و بازدید مجدد سایت صرف نظر می کند بدون اینکه نیازش بر طرف شود و یا نیاز شما را بر آورده کند.web2

هر زمانی که شما قصد داریدتا یک صفحه از سایتتان راطراحی کنید ، باید از خودتان بپرسید که هدف این صفحه چیست ؟ این صفحه قرار است چه چیزی را تبلیغ کند ؟ شما باید هدف خود را از طریق طراحی سایت کاملا انتقال دهید. یادتان باشد که صفحه سایت شما همان ذهن و نوع نگرش شما است. اگر بخواهید در دنیای مجازی موفق باشید باید اصول متفاوت آن را رعایت کنید.

هر چه که شما درباره طراحی سایت می دانید غلط است ! ! ؟

لازم نیست که ظاهر و طراحی وب سایت شما خیلی خوب به نظر برسد. من می دانم که شاید این نظر چندان خوشایند نباشد . اکثر طراحان سایت از گوش دادن و توجه به این نکته اجتناب می کنند ، اما این یک حقیقت است.

یک سایت یا صفحه سایت زیبا ، الزاما بهترین صفحه یا سایت نیست . تست های مقایسه ای نشان داده اند گاهی اوقات سایتهایی با ظاهر و طراحی ارزان یا معمولی می تواند جذابیت خیلی بیشتری نسبت به سایتهایی با طراحی زیبا و لوکس داشته باشند. اما چرا ؟

وظیفه یک صفحه وب ، آسان کردن دسترسی به اطلاعات بین خود و بازدید کننده های آن است. طراحی جذاب می تواند در راه های ارتباطی مورد استفاده قرار گیرد. ولی با توجه به نکات و رعایت اصول حرفه ایی.

همچنین طراحی صفحه شما باید متناسب با موضوع سایت شما طراحی شود تا باعث جذب مخاطبان شود ، به عنوان مثال مدل طراحی که برای یک شرکت تجاری ممکن است خیلی جذاب باشد ، بدان معنی نیست که شما بتوانید هر جایی از آن استفاده کنید مثلا در سایتی که مربوط به مدرسه می باشد. چون جواب معکوس خواهید گرفت. در واقع هر عکس و طرحی به صرف این که زیبا و جذب کننده است نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر اهمیت محتوای سایت ، طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد تا احساس درستی را به کاربر منتقل کند و این حالت باعث ارتباطی راحت تر می شود و همچنین تصوری درست از صفحه و نام تجاری می دهد. با توجه به نام تجاری و حیطه فعالیتی که شما می خواهید در سایت داشته باشید ، طراحی وب سایتهای شما می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد .

برای مثال ، اگر شما می خواهید "استادکاری منحصر به فرد"، را به تصویر بکشید ، شما به طراحی سایتی احتیاج دارید که مظهر ونشانه ارزشهای آن را به درستی نشان دهد . اما در صورتی که سایت ما یک سایت فروش ( فروش ارزان ، تخفیف ویژه ، فروش کامپیوتر ، خدمات پروازی و بیمه ) باشد ، در این صورت سایت باید بازتاب آن حیطه کاری را داشته باشد. در این هنگام است که به نظر می رسد سایت ارزانی که هزاران سرمایه گذاری در آن انجام نشده است ممکن است نسبت به سایتهای لوکس و به اصطلاح با کلاس و با زرق و برق بسیار ، فروش بیشتر و مفیدتری داشته باشد.

به یاد داشته باشید که شما نمی خواهید مردم روی طراحی و ظاهر سایت شما تمرکز کنند و متوقف شوند ( مگر آنکه هدف آنها الگو برداری از نمونه کار باشد) در واقع شما می خواهید آنها را به ارتباط با محتوای سایت خود ترغیب کنید.

پس!!! بیش از حد نگران جلوه های بصری (گرافیک سنگین ، فایلهای فلش ......) نباشید ، باید توجه داشته باشید که طراحی صفحات وب باید متناسب با موضوع و محتوای سایت شما باشد.

منبع : مرجع انگلیسی بن هانت ( طراح حرفه ای وب و متخصص سئو )

ترجمه ، و یرایش و گرد آوری :پی سی مرکز pcmarkaz

ویرایش شده در توسط farsiwebhost.com
ادامه مقالات ترجمه شده و مشکل در ترتیب مقالات

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری