Payam.Hayati

تجربه های کاری با Bootstrap

1 پست در این موضوع

سلام

تقریبا" همه عزیزان میدونن Bootstrap چی هست،اما برای دوستان و کاربرانی که اطلاع ندارن یک تعریف پیدا کردم :

Bootstrap مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل دستورات HTML، CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب می باشد.

به خاطر شیوع Bootstrap همچون یک بیماری واگیر در بین طراحان تصمیم گرفتم زمانی رو برای به چالش کشیدن خودم جهت یادگیری های جدید و این به اصطلاح چهارچوب که شامل ابزارهای مختلف هست قرار بدم.

تقریبا" 20 ساعت براش وقت گذاشتم.

نتایجی که برداشت کردم-->

مزیت ها :

- Responsive بودن برای تقریبا" تمامیه آیتم ها.

- سرعت بخشیدن به طراحی.

معایب :

- تغییرات نام کلاس ها و اضافه کردن کلاس های جدید در ورژن های مختلف رو به جلو که باعث سردرگمی در شناخت و مسلط شدن به کدها میشه.

- تداخل فایل های JS ، اگر بخواهید از سایر منابع در طراحی استفاده کنید ، مثلا" اگر نخواین از اسلاید شو های Bootstrap استفاده کنید و از برنامه های ساخت اسلایدشو بهره ببرید...ولش کن خیلی اذیتم کرد این مورد تا درست شد!.

- کلاس ها رو خودتون ننوشتید!یعنی اینکه برای ویرایش و یا گسترش پروژه به مشکل بر می خورید.

- Bootstrap توییتر سنگین است اگر بخوایم از تمامیه امکانات بهره ببریم و اون رو با سایت مشابه Responsive ای که خودمون نوشتیم مقایسه کنیم متوجه این امر خواهیم شد.

معایب دیگری که در نت بهش برخوردم :

- از روش های عالی پیروی نمی کند:

یکی از مسائل مهمی که در کار با Bootstrap با آن مواجه می شوید این است که در پایان کار حجم زیادی از المان های DOM وجود دارد که پر از کلاس های مختلف است. این امر خود ناقض یکی از قوانین طراحی وب است که در آن، HTML معنایی نبوده و نمایش نیز از محتوا جدا نخواهد بود. افراد موشکافی که محصول نهایی را می بینند این امر را تا حدودی آزاردهنده می دانند زیرا تغییر سایز، قابلیت استفاده ی مجدد و نگهداری را به کاری فراتر از یک چالش بدل می کنند. Bootstrap توییتر همچنین بهبود های مداوم را با مشکل مواجه می سازند زیرا ارائه و تعامل دیگر از محتوا مستقل نیستند.

- با تنظیمات جاری دارای تضاد می باشد:

اگر شما در اواسط اجام یک پروژه بزرگ به آن بپیوندید و بخواهید تمام آن را با Bootstrap توییتر اجرا کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مسلم است که مشکلات فراوانی از جمله تضاد در HTML ایجاد شده، CSS و جاوا اسکریپت وجود دارد. پس از آن شما باید مدت ها پروژه را بررسی کنید تا دریابید که کدام یک از اسکریپت ها یا استایل ها باید حذف یا جایگزین شوند. در این حالت Bootstrap حجم زیادی از کار را برای شما ایجاد خواهد کرد و شما باید در حال سر زدن به هر گوشه ای پروژه و یافتن و رفع کردن باگ ها باشید و از استفاده از Bootstrap پشیمان شوید.

- عدم پشتیبانی از SASS :

احتمالا یکی از بزرگترین نقاط چالش و رقابت Bootstrap این است که با LESS ایجاد شده است و پشتیبانی Native از Compass و SASS انجام نمی دهد. البته مشکل ما با LESS نیست زیرا LESS قبلا مورد استفاده قرار گرفته و کارایی خود را به اثبات رسانده است. اما SASS ارجحیت بیشتر و کارایی بهتر و بالاتری دارد و با فریم ورکی مانند Compass، به نظر می رسد که محصول کامل تر و قابل استفاده تری باشد. البته برخی از برنامه نویسان توانسته اند Bootstrap برای Compass را نیز بسازند اما در نهایت شما مجبور به استفاده از LESS هستید.

- شباهت وب سایت ها به یکدیگر:

Bootstrap توییتر بسیار محبوب است و همه ی برنامه نویسان به سمت استفاده از آن هجوم برده اند. اگرچه که امکان سفارشی سازی طراحی وب سایت یا اپلی***ن شما وجود دارد اما در حین کار متوجه می شوید که مجبور به عدم تغییر بسیاری از استایل های Bootstrap هستید. این امر موجب ایجاد تعداد زیادی از وب سایت های مشابه، ژنریک و فراموش شدنی می شود. در عین حال که پیاده سازی Bootstrap ساده و سریع است اما خلاقیت و نوآوری موضوعیست که قربانی آن می شود. طراحی های نوآورانه که مرزهای عرف را می شکنند، غیر قابل اجرا یا اجرای بسیار دشواری در محیط ساختار یافته ی Bootstrap خواهند داشت و وقت شما را خواهند گرفت.

- عدم وجود semi-colon:

بسیاری از افرادی که از Bootstrap استفاده می کنند شکایت هایی از bootstrap.js دارند که نداشتن semi-colon در آن باعث در هم شکستن آن در هنگام کوچک شدن با JSMin می شود. اگرچه استفاده نکردن از semi-colon در جاوا اسکریپت خوب است اما این ناهمخوانی باعث شکایت کردن برنامه نویسانی می شود که به دنبال اصلاح کد منبع هستند.

- بازدیدکنندگان وب سایت شما را جدی نمی گیرند:

برخی از کاربران نکته سنج عنوان می کنند که هنگام بازدید از وب سایتی که با استایل پیش فرض Bootstrap ایجاد شده است، قانونی بودن وب سایت برای آنها جای پرسش دارد. این مسئله بیشتر در مورد وب سایت هایی که تجارت الکترونیک (eCommerce) انجام می دهند مطرح است زیرا قبلا وب سایت هایی که کلاهبردار شناخته شده اند سبک و سیاق Bootstrap را داشته اند. با سفارشی نکردن استایل ها در وب سایت، کاربران رفته رفته اعتماد خود را به وب سایت هایی که با Bootstrap ساخته شده اند از دست می دهند که این آخرین چیزی است که صاحبان یک وب سایت می خواهند مخصوصا اگر در تلاش برای فروش محصول از طریق آن وب سایت باشند.

- Bootstrap باعث بیکار شدن طراحان وب و برنامه نویسان سمت کلاینت می شود؟

این ترس که فریم ورک هایی مانند Bootstrap قدرت ارائه و خودنمایی را به برنامه نویسان وب می دهد و نقش طراحان وب و برنامه نویسان سمت کلاینت کمرنگ و بلا استفاده می شود، یکی از مشکلات عجیبی است که Bootstrap ایجاد می کند. Bootstrap عالی و کامل است اما نباید آن را با یک theme اشتباه گرفت. Theme های فراوانی برای Bootstrap وجود دارد که بدون شک توسط طراحان وب ایجاد شده است. Bootstrap بیشتر شبیه راهی سریع برای برنامه نویسان است که پروتوتایپ یا نمونه اولیه یک وب سایت یا اپلی***ن را برای ساختار MPV ایجاد کنند.

کلام آخر :

استفاده از Bootsrtap صرفا" به این خاطر که طراحی ما Responsive (واکنش گرا) شود امری غلط می باشد:jan:،طراحان می توانند کدهای مربوطه به Responsive کردن را از منابع نامحدود نت فرا بگیرند و در زمان نیاز استفاده کنند.در نهایت بنده از Bootsrtap با تمامیه سر و صدایی که به پا کرده راضی نبودم و در اوج کناره می گیرم :yeah: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری