alireza.jafari

*معرفی*کتاب روانشناسی کاربردی رنگ ها(پنتون)

3 پست در این موضوع

با سلام خدمت کاربران و مدیران ارجمند جوملا ایران بنده نیاز دیدم این کتاب معروف رو خیلی هم کاربردیه رو معرفی کنم همنطور که در عکس میبنید این یک کتاب متفاوته

do.php?imgf=joomlaforum.ir_14303911481.jpg

پیشگفتار:

بی شک اکثر ما به اهمیت رنگ در دنیای امروزه پی برده ایم. در دنیای که همه ما ازهرسو مورد بمباران تصویرو رنگ از سوی کلیه رسانه های دیداری و مکتوب قرار داریم، بیشتر، پیام هایی در ذهن ثبت و ضبط می شوند و اثر گذار هستند که به لحاظ بصری مورد پسند دیدگان ما قرارمی گیرند. رنگ یکی از ارکان اصلی در انتقال این پیام ها به شمار می رود. در طول مدتی که در کشورهای اروپا غربی به بررسی و تحلیل تبلیغات محیطی ورسانه ای جذاب و علل تاثیر گذاری آنها می پرداختم، فرغ از طراحی های زیبا، درنهایت به یک نکته رسیدم و آن نکته چیزی نبود جزشناخت اساسی رنگ در میان طراحان غربی. به نظرمی رسدکه بیشترما و برخی طراحان داخلی، نه تنها از رنگ گریزانند. بلکه دچارنوعی رنگ مدگی هم هستند. به نظرمی رسد باید پذیرفت که همه ما در استفاده از رنگ کمی خساست به خرج می دهیم. همان زمان جرقه حرکتی رنگین در ذهن من زده شد و تصمیم گرفتم تا در زمینه ترجمه کتابی پایه ای و بنیادین در مورد رنگ اقدام کنم.

در کشور ما در چندسال اخیر، به لحاظ افزایش قابل توجه میزان پیام های تبلیغاتی، آگهی های تلویزیونی و مطیوعاتی، شاهد رشد روزافزون این مقوله بوده ایم، ضرورت آن احساس می شد که به مقوله رنگ از دریچه ای جدی تر و حرفه ای تر نگریسته شود که همسو با دانش روزجهانی باشد چون بعضأ مشاهده می شد برخی از این پیام ها و آگهی ها، نه تنها به لحاظ بصری درست و چشم نواز نیستند، بلکه نمی توانند پیام خود را به شکل صحیح انتقال دهند و حتی با ایجاد آلودگی تصویری، باعث اغتشاش ذهن بیننده شده و بعضأ در برخی موارد نتایجی معکوس وضد تبلیغی در پی دارند.

برخی دانشجویان علاقمند هم به واسطه ظاهرجذاب و فریبده حرفه گرافیک، بدون دریافت، تکمیل و ارتقای دانش تصویری خود، پای به این عرصه می گذارند وصرفا در قید و بند برخی تئوری های کلاسیک گرفتار می شوند و از نیازهای روز جامعه و دنیای فرارو غافل می مانند و برخی دیگر نیز بدون داشتن دانش آکادمیک و صرفا به مدد تجربه و فرمول هایی که پیشتر جواب داده اند به کار خود ادامه می دهند نتیجه آن می شود که دفترهای تبلیغاتی و گرافیکی مانند قارچ در هر سوی کلان شهر پایتخت سر بر آورده و هر کسی به خود این اجازه را می دهد که نام طراح و گرافیست بر خود نهد

بنابراین با نگاهی که به کتب منتشره در این زمینه می شد می توان دریافت که بیشتر آنها گر چه کتاب های مفیدی هستند اما نتوانسته اند خلاءکتابی جامع و چند بعدی را در این زمینه پر کنند که در عین حال پاسخگوی نیاز هنرمندان جوان و تازه وارد به این رشته باشد البته جملات فوق بدین معنا نیست که این کتاب در بر گیرنده کلیه این اطلاعات است بلکه این کتاب می کوشد تا درکی درست و پایه ای از رنگ را به علاقه مندان و دوستداران عرضه کند که در آینده مورد استفاده آنها قرار گیرد بی شک مطالعات پویا، تخصصی و آتی آنها در این زمینه وسایر زمینه های مرتبط، می تواند در خلق یک اثرزیبا و ماندگار به مدد آنها بیاید.

کتاب حاضر نه تنها به بررسی مفاهیم اساسی رنگ(به میزان لازم) پرداخته است، بلکه کلیه رنگ های اصلی را تک به تک زیرذره بین خود قرار داده و با ارائه مثال هایی ملموس، به روشن شدن ذهنیت خواننده کمک می کند. همچنین بررسی روانشناختی بیش ازصد گروه و خانواده رنگی و همنشینی آنها، می تواند ایده های منحصر بفردی را در ذهن فعالان این عرصه به وجود آورد.

کتاب ً روانشناسی کاربردی رنگ ها ً با نام اصلیPantone guide to communicating with color اثر لئاتریس آیزمن، با پرهیز از طرح مباحث بسیار تخصصی و پرحجم و با استفاده از تصاویر و گرافیک چشم نواز، سعی داشته تا مفاهیم حرفه ای را نیز به زبانی ساده، جذاب و فاخر عرضه کند که حتی برای نوجوانان علاقمند هم قابل درک بوده و خواننده را از مطالعه آن دچار دلزدگی نکند. از مهمترین ویژگی های دیگر این کتاب می توان به کاریردی بودن آن اشاره کرد که در سایر کتاب های منتشر شده در این زمینه، این خصیصه کمتر به چشم می خورد.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

من شخضا علاقه مندم در مورد روانشناسی رنگ و اینکه از چجور رنگی به عنوان رنگای ترکیبی باید استفاده کرد

و حتی چه رنگ هایی تضاد دارند و چه حسی می دهند اطلاعاتی کسب کنم

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری