f.amini

10 نکته برای افزایش امنیت دیوایسهای اندرویدی

1 پست در این موضوع

این روزها اسمارت فونها و تبلت های اندرویدی گسترش زیادی پیدا کرده اند و تقریبا در هر خانه ای یافت میشوند . همین امر توجه بسیاری از هکران و خرابکاران دنیای دیجیتال را به سوی این سیستم عامل جلب کرده است و روزانه تعداد زیادی ویروس و بدافزارهای مختلف با هدف دزدی اطلاعات و یا آسیب زدن کاربران اندروید منتشر میشوند . پس لازم است تا هرکس با مسائل امنیتی آشنا بشود و امنیت دیوایس خود را بالا ببرد .

در این مطلب قصد داریم تا ۱۰ نکته ی مهم و کاربردی را به شما عزیزان یادآوری کنیم تا بتوانید دیوار محافظتی خود را دور دیوایستان بکشید و از آن دفاع کنید .

143322285579.jpg

۱- یک پسوورد برای ورود به دستگاه ایجاد کنید

این اولین و ساده ترین قدم برای افزایش امنیت است . شاید خیلی از مواقع تاثیر بالایی نداشته باشد ، اما به هرحال یک دیوایس با رمز ورودی ، خیلی منطقی تر از یک دستگاه کاملا باز میباشد . رمزهای تصویری یا همان Pattern ها گزینه ی خوبی هستند .

۲- قابلیت قفل خودکار را فعال کنید

حتی اگر رمز ورودی قدرتمندی هم داشته باشید ، اما ممکن است که دیوایستان را باز کنید و همان لحظه برای کاری به بیرون بروید ؛ پس بهتر است که قابلیت قفل کردن خودکار دیوایستان را فعال کنید تا مثلا بعد از ۱ یا ۲ دقیقه به طور خودکار قفل شود .

۳- یک نرم افزار آنتی ویروس مطمئن نصب کنید

هرچقدر هم که قفلهای بیرونی دیوایس را محکم کنید ، اما یک ویروس براحتی وارد دیوایستان میشود و کارش را انجام میدهد . برای جلوگیری از ورود آنها ، یکی آنتی ویروس خوب و مطمئن میتواند کمکتان کند .

۴- از منابع مطمئن برنامه نصب کنید

تنها منبع رسمی برنامه ها و بازی های اندروید ، فروشگاه آنلاین گوگل یا همان Google Play میباشد . تمام اپ هایی که در این فروشگاه قرار میگیرند از همه لحاظ تست شده اند و کاملا مطمئن هستند .

۵- بر روی عملکرد برنامه ها نظارت کنید

برنامه ها و بازی ممکن است بدلیل نیازهایی که به آیتم های مختلف دیوایس شما دارند ، اجازه ی دسترسی های مختلفی را از شما طلب کنند . شما باید در این زمینه بسیار هوشیار باشید . البته اشکالی ندارد که به یک برنامه ی معتبر ویرایش عکس ، اجازه ی دسترسی به گالریتان را بدهید ؛ اما مطمئنا وقتی یک برنامه ی آب و هوا از شما اجازه ی دسترسی به مخاطبانتان را میخواهد ، یک جای کار می لنگد .

۶- به سرعت آپدیت کنید

هنگامی که بسته های امنیتی و یا آپدیتی برای اندروید از سوی گوگل عرضه میشود ، حتما شما نیز به این نسخه ی جدید آپدیت کنید . معمولا در آپدیت های جدید ، علاوه بر بهبود مشکلات اجرایی ، تعداد زیادی از حفره های امنیتی دیوایستان نیز برطرف خواهند شد .

۷- مواظب لینک ها باشید

امروزه خیلی از افراد از ایمیل استفاده و پیامهای زیادی نیز به طور روزانه دریافت میکنند . در بسیاری از این ایمیل ها ، لینک هایی وجود دارد که خیلی از آنها شما را به سایتهای تبلیغاتی و خیلی از آنها شما را به مقاصد مخربی راهنمایی میکنند . اگر از لینکی مطمئن نیستید هیچگاه آنرا باز نکنید . فریب عناوین هیجان انگیزی مانند جایزه و محصولات رایگان را هم نخورید .

۸- قابلیت وای فای اتوماتیک را غیر فعال کنید

امروزه تعداد شبکه های وای فای بسیار گسترش یافته است و احتمالا شما نیز حداقل یک شبکه ی وای فای دائم دارید . روشن گذاشتن این قابلیت باعث میشود که شما حتی در مواقعی که آگاه نیستید به اینترنت متصل شوید که این موضوع میتواند گاهی برایتان بسیار خطرناک باشد .

۹- اطلاعات شخصی در دیوایس تان نگه ندارید

هرچقدر هم که امنیت اسمارت فون و یا تبلت خودتان را بالا ببرید ، اما باز هم ممکن است مورد حمله قرار بگیرید و آلوده به ویروس شوید . در این زمان است که اگر اطلاعات مهمی بر روی دیوایستان نداشته باشید ، نگرانی تان به حداقل میرسد .

۱۰- NFC و بلوتوث را دائما روشن نگه ندارید

این مورد به غیر از اینکه باعث مصرف بیهوده ی باتری دیوایستان میشود ، آنرا به طور دائم در معرض ارتباطات ناخواسته قرار میدهد و ریسک آلوده شدن به ویروس ها را بالا میبرد . حتما چک کنید تا این قابلیتها هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید ، خاموش باشند .

شما با رعایت کردن این ده مورد میتوانید امنیت اسمارت فون و تبلت اندرویدی خودتان را تاحد بسیار زیادی افزایش دهید .

منبع: markaze118.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری