misanweb

پایان یک مشکل جهنمی، نحوه استفاده css3 در Internet Explorer

6 پست در این موضوع

تمام طراحان وب در حال حاضر با یک معضل بزرگ و مشترکی در انجام طراحی صفحات وب مواجه هستند. و اون هم مرورگر وب جهنمی یعنی Internet Explorer است. Internet Explorer به راستی اشک طراحان وب رو درآورده. امکان نداره یک پروژه رو انجام بدهیم و شاهد نا هماهنگی هایی در نسخه های مختلف این مرورگر نباشیم.

از تمامی این ناهماهنگی ها بگذریم می رسیم به پیشتیبانی نکردن از ابزار ها جدید. یکی از این ابزار ها CSS3 می باشد .که با ظهورش قدرت زیادی به پویا کردن صفحات وب ارائه کرد. متاسفانه Internet Explorer در هیج کدام از نسخه های جدید و پایدارش از این ابزار پشتیبانی نمی کند. از آنجایی که این مرورگر بر روی کامپیوتر خیلی از کاربران نصب می باشد، متاسفانه بیشتر بازدید کنندگان وب سایت ها از این مرورگر جهنمی بهره می بردند.

در بازار وب مخصوصا در ایران کارفرمایان و مشتریان خواهان استفاده از آخرین ابزار ها و تکنولوژی های روز در وب سایتشان هستند. و از طرف دیگر چون هنوز درصد زیادی از بازدید کنندگان از این مرورگر استفاده میکنند. مجبورند یکی را انتخاب کنند یا هماهنگی با Internet Explorer یا استفاده از نوآوری های وب. در این وسط ما طراحان وب هستیم که هلاک می شویم تا در مرحله اول مشتری را توجیه کنیم و در مرحله دوم وب سایت را با Internet Explorer هماهنگ کنیم.

در راستای همین مشکلات یک برنامه نویس خوش ذوق به نام Jason Johnston که اتفاقا از دیار کفر و استکبار هم هست به همراه چند تن دیگر از برنامه نویس بیکار دنیای اوپن سورس (اصطلاحی که برنامه نویسان ایرانی برای توجیه کردن خود که چرا در پروژه های اوپن سورس شرکت نمی کنند )، پروژه ای را شروع کردنند تا بتوان CSS3 را در نسخه های فراگیر Internet Explorer رو شبیه سازی و استفاده کرد.

اسم این پروژه CSS3PIE هست. در این پروژه به کمک جاوا اسکریپت خاصیت های ارائه شده در Css3 را شبیه سازی می کنند.همکنون ۲ نسخه ارائه دادند که در نسخه اول مشکلات زیادی به همراه بود و در آخرین نسخه که من در یکی از پروژه های دولتی از CSS3PIE بهره بردم ، هیچ مشکل خاصی نه خودم شاهدش بود نه کسی گزارش داده.

CSS3PIE در حال حاضر می تواند از این خاصیت های CSS3 زیر پشتیبانی و آنها را به خوبی شبیه سازی کنید.


[left]    border-radius
   box-shadow
   border-image
   multiple background images
   linear-gradient as background image[/left]

شما فقط کافیست فایل PIE.htc در روت وب سایت خود کپی نمایید. و در هر کجا که از خاصیت های CSS3 بهره میگیرید فقط خط زیر را درج نمایید.

[left]behavior: url(PIE.htc);[/left]

همانند مثال زیر :

[left]

#myElement {
background: #EEE;
padding: 2em;
-moz-border-radius: 1em;
-webkit-border-radius: 1em;
border-radius: 1em;
behavior: url(PIE.htc);
}
[/left]

نسخه نمایشی این شبیه ساز خالی از لطف نیست . دوستانی که به مشکلی برخوردند به راهنمای این اسکریپت مراجعه نمایند .

منبع: saleh.soozanchi.ir

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

اولا خسته نباشید می گم به شما بابت مطلب اموزشی خوبتون اما چند نکته است که شما یاد اور نشدین که کار رو برای تازه کاران سخت می کنه این طوری که شما توضیح دادین یکم ناقص است اگه وقت کردم بصورت کامل توضیح رو می دم

باتشکر

Share this post


Link to post
Share on other sites

خوب اینکه دوباره همون اسکریپت شد. قبلا هم با اسکریپت خیلی کارها میشد بکنی ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ممنون تشکـــــــر

تو ورژن های پایین فایر فاکس بازم مشکل دارم برا اون چیکار میشه کرد؟

Share this post


Link to post
Share on other sites

من قبلا هم با این فایل htc کار می کردم ولی اگر زیاد ازش استفاده کنی اینرنت اکسپلورر مخصوصا نسخه های 6 و 5 هنگ و به کل بسته میشن

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری