mahdi711

خداحافظی ایرانیان با گوگل ؛ جایگزین ایرانی گوگل در راه است

10 پست در این موضوع

ارسال شده در (ویرایش شده)

به گزارش سافت گذر به نقل ازجام نیوز؛ اسم پیشنهادی برای موتور*جست*وجوی ملی «فجر» به معنای فراهم*کنندگان جویش*گر رایانه*ای انتخاب شده است.

زمان واقعی راه*اندازی این موتور جست*وجو شهریورماه امسال درست زمانی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده راه*اندازی شبکه ملی اطلاعات- اینترنت ملی- را داده است.

به نوشته وایمکس نیوز، زمانی موتورهای جست*وجوی گوگل و یاهو نوعی غول اطلاعات محسوب می*شدند و حتی به ذهن کاربران هم خطور نمی*کرد که اطلاعات موتور موردنظر خود را از طریق غیر این دو سایت تامین کنند. اما اکنون چند سالی است که کشورهای مختلف به راه*اندازی موتور جست*وجوهای ملی دست زده*اند و در این میان موفقیت*های متعددی هم به دست آورده و گاه به رقابت جدی با این دو سایت پرداخته*اند.

اکنون موتور جست*وجوی ملی چین که با نام «بایدو» فعالیت می*کند، دهمین سایت پربازدید دنیا محسوب می*شود و طبق تحقیقات اخیر صورت گرفته، موتور جست*وجوی «بینگ» که متعلق به مایکروسافت است، سایت*های «یاهو» و «گوگل» را از نظر دقت پشت سرگذاشته و از آنها پیشی گرفته و در شرایطی که سال گذشته میزان دقت و موفقیت گوگل کمتر از 68 درصد بود، این موتور جست*وجو موفقیت 80 درصدی خود را به رخ اولین موتور جست*وجو دنیا کشیده است.

علاوه بر این موارد کشوری مثل ترکیه تاکنون 36 موتور جست*وجوی اختصاصی برای خود طراحی کرده و حداقل از نظر تعداد موتور جست*وجوهای ملی یکی از کشورهای پیش*رو محسوب می*شود.

مروری بر همین چند تجربه کوتاه به خوبی نشان می*دهد که امکان طراحی سایت*هایی به منظور رقابت با دو ابر جست*وجوگر دنیا وجود دارد، اما قطعا این کار نیازمند دانش و عزمی جدی است.

ویرایش شده در توسط mahdi711

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

باتشکر از دوست خوبمون بابت مطلب مفیدش.

البته به نظر بنده sunject جالبی برای این مطلب گذاشته نشده چون طبق فرمایشات شما فقط قرار هست یک جستجو گر ملی اضافه شود قرار نیست که گوگل کم شود !: دی

و در ضمن سایت baido با نشانی http://www.baidu.com/ طبق سایت alexa رتبه 5 رو داره نه 10 !

ولی یه بدی که این سایت ها هم داره اینهکه فقط از زبان خوش مثلا بایدو فقط چینی پشتیبانی میکنه :auau: و محتوایای سایت هایی که میاره فقط چینیه حتی اگه انگلیسی تایپ کرده باشید !:auau:

در کل ممنون از مطلبتون.

یا حق

Share this post


Link to post
Share on other sites

به نظرم که اینجور کارها باید در عرض گوگل باشند وگرنه هیچ موقع به قدرت گوگل و با این سابقه نمیرسند

Share this post


Link to post
Share on other sites
به نظرم که اینجور کارها باید در عرض گوگل باشند وگرنه هیچ موقع به قدرت گوگل و با این سابقه نمیرسند

البته در ایران فکر نکنم کسی از گوگل بگذره :yeah:

هر چقدر هم که این موتور قوی باشه فکر نکنم دیگه بتونه رو دست گوگل بزنه ! :auau:

Share this post


Link to post
Share on other sites

با تشکر از دوستان

یک موردی که باید به آن توجه کرد اینه که گوگل فقط یک موتور جستجو نیست ، وقتی در مورد گوگل صحبت می کنیم داریم درباره سازمانی صحبت می کنیم که در تمام نقاط دنیا دیتا سنتر های فوق پیشرفته داره.

دارای الگوریتمی فوق العاده پیچیده هستش که نمی شه به راحتی ازش گذشت. کارمندان و دست اندرکارن گوگل مجموعه ایی از نخبه ها و افراد خلاق از تمام دنیا هستند . در مورد درآمد گوگل صحبتی نمی کنم چونکه حساب کتابش فراتر از صفرهای داخل ذهن ماست.

در واقع گوگل نه فقط یک موترو جستجو بلکه یک سبک و ایده برای زندگی در دنیای مجازیه . گوگل یک جامعه رو به رشده . اگر یکسری به صفحه اختراعات گوگل بزنید بیشتر متوجه این امر می شوید .

گوگلی که الان داریم درباره اون صحبت می کنیم ، سازمانی هستش که نظیرشو فقط تو فیلم های علمی تخیلی میبینیم . گوگل را نمی شه حذف کرد ، مگر اینکه خودتون دیگه نخواهید با گوگل در ارتباط باشید که بازهم اینترنت بدون گوگل مثل شهر بدون ماشینه ،

Share this post


Link to post
Share on other sites

یه جورایی این حرف مثل این می مونه که خداحافظ ویندوز، به نظرم گوگل جایگاهی رو که پیدا کرده به این زودی از دست نخواهد داد. البته فوق العاده خوشحالم که در ایران اقدام به یک همچین کار بزرگی دارن می زنن. امیدوارم که از دقت و سرعت و عملکرد مناسبی برخوردار باشه.

Share this post


Link to post
Share on other sites

کار جالبی رو دارند انجام می دهند ولی واقعا باید سخت باشه .

چون بالاخزه باید یه مزیت هم که شده نسبت به گوگل داشته باشه که مردم برند با اون !

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری