Mohammad Moradi

سخنان یک بازرگان چینی درباره ایرانیان‎

3 پست در این موضوع

وقتی یک بازاریاب چینی ایرانیان را گرد مغز! می خواند ...

مطلب زیر ترجمه ی متنی است از تجربیات تجارت یك بازرگان چینی که دروبلاگش تحت عنوان "مبحث بازاریابی موفق چینی و آموزش تجارت بازاریابان تازه کار چین" نوشته ا که به نظرم خواندنی و جالب آمد :

من تاجری بودم كه نماد شانس چین گره گشای زندگیم شد. هنگامی که نماد شانس چین را خریداری کردم (پاراوان تزئینی با طرح پاندا و بامبو)، بزرگترین پورسانت فروش سال 2010 خود را كسب كردم. آن هم در زمان افت شدید فروش در بازار و در زمانی كه قبل از آن برای پرداخت هزینه های تحصیل پسر بزرگم دچار سختی و مشکلات بسیار شده بودم.

در آن زمان فردی ایرانی تبار که خود را علیرضا معرفی می کرد برایم آدرس یک سایت ایرانی را ارسال نمود. این سایت اقدام به فروش دستگاه "ایربراش air brush" آرایشی تولید کشور امریکا را نموده بود. آدرس سایت را در اینترنت سرچ کردم. یک سایت فارسی زبان بدسلیقه بود، سایت را با ترجمه افتضاح گوگل ترجمه کردم. محصولات ایربراش سطح بالا با مارك تجاری آمریكائی "DIN AIR" امریکا را عرضه کرده بود.

مشتری ایرانی از من خواست تا محصولات این سایت را به صورت انبوه برایش کپی كنم و البته قبل از آن برایش برآورد هزینه کنم تا بتواند با آن رقابت کند. به او فهماندم که کپی برداری از این محصولات کار آسان و ارزانی نیست! و گفتم که شرکت ما تولید کننده پمپ های باد مینیاتوری است. وی اعلام کرد که مردم ایران محصولات مینیاتوری را ترجیح می دهند. به او گفتم: منظورم از پمپ باد مینیاتوری پمپی است كه برای محصولات آکواریوم و اکسیژن محلول در آب استفاده می شود و برای آبزیان آکواریوم آب شیرین و آب شور كاربرد دارد نه برای ایربراش آرایشی.

تاجر ایرانی پرسید: آیا پمپ باد شما باد تولید می کند؟ به او گفتم البته باد کم تولید می کند و حتی برای او با اکسپرس پست یک دستگاه نمونه ارسال کردم و او پس از دریافت از من خواست برای او 1000 عدد از آن دستگاه را به عنوان دستگاه برنزه بدن تغییر نام و ثبت سفارش دهم.

وقتی به او گفتم طبق قراردادهای تجاری باید روی دستگاه کلمه ماهی ثبت گردد، وی از من درخواست ثبت نام ترکیبی بدن ماهی را نمود. به او گفتم مردم کشورت معنی کلمه ماهی را نمی دانند؟ او پاسخ داد مردم ایران مغزشان گرد است و اسیر تبلیغات خوب هستند. اینگونه بود که اولین سری دستگاه باد آکواریوم با نام بدن ماهی! BODYFISH با درج كلمه ساخت بریتانیا (مثلا این دستگاه را بریتانیا ساخته بود) را به کشور دبی و از آنجا به ایران انتقال دادیم. درحالی که تقریبا مطمئن بودم این تجارت برای علیرضا ناکام خواهد بود و حتی قالب های شابلون را در انبار راکد بایگانی نمودیم.

در کمال ناباوری پس از گذشت 2 ماه علیرضا با کمپانی تماس و درخواست تولید مجدد 100.000 نسخه جدید داد! علیرضا یك سایت هم راه انداخت و تبلیغات در ماهواره را شروع كرد. تلویزیون و تبلیغات كارش را خوب انجام داد و مردم فارسی زبان را اسیر خرید پمپ بادهای 25 دلاری در قبال دستگاه برنزه کننده ایربراش کرد. علیرضا درآمد بسیاری برای خود و شرکت من كسب نمود. آن روز بود که نادانی ایرانی های فارسی زبان را با خانواده ام جشن گرفتیم و من هم به شما پیشنهاد می کنم در خصوص آغاز روابط تجاری بلند مدت و مذاکره ای مستقیم با آن کشور اقدام نمایید. از این رو که تجارت با مردمی که مغز گرد دارا هستند بسیار مفید است و امکان رشد مالی برای بازاریاب های فروش همه محصولات فعال می باشد.

هر آنچه در ماهواره پخش می شود و یا در اینترنت تبلیغ آن می شود و یا حتی در کتاب ها و مجلات چاپ می شود الزاما درست نیست! و هیچ ارزانی بی دلیل نیست! به راستی چرا باید یك نفر بتواند پمپ باد آکواریوم را به جای دستگاه ایربراش به مردم کشورمان قالب کنه! واقعا چرا؟!

چرا هنوز دمپائی و كفش برای بلند كردن قد را تبلیغ میكنند و فروش سرسام آوری هم دارد؟؟!! چرا هنوز كمربند لاغری را تبلیغ میكنند و برای خریدنش هجوم می آورند؟ چنانچه یكی از شركتها روزانه نزدیك به 1800 كمربند لاغری میفروشد و آمار فروش كلی آن در دو ماه اول عرضه كالا نزدیك به 300000 عدد بوده است! و چرا نباید مردم ایران حداقل به مفهوم و علت نام گذاری BODYFISH توجه کنند؟!

بد نديدم شما م بخوانيد و پند بگيريد

منبع: وب سايت پرواكتيو

1 کاربر پسند دیده است

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

درود

خیلی جالب و پندآموز بود . و نارحت کننده برای خیلی ها و خوشحال کننده برای خیلی های دیگه . البته یک نکته ای این وسط نباید نادیده گرفته بشه !!!!

چرا ما ایرانی ها اینجوری یا اونجوری هستیم یا این کلمه ما ایرانی ها چقدر تکراری شده !!!! خوب شما دو خانواده را در نظر بگیرید . خانواده a که از نظر اخلاقی خیلی سالم و آدم های نرمالی هستند و عقیده مخصوص به خود را دارند ! خوب بچه ایی که در این خانواده به دنیا میاد با فرهنگ و اخلاق این خانواده بزرگ میشه و دقیقا همین حالت را برعکس در خانواده b در نظر بگیریم ( بچه دزد ، دزد میشود ) البته استثنا هم هست ولی ما در مورد استثنا صحبت نمی کنیم

حال جامعه ای را در نظر بگیرید که هیچ نکته ای مبنی بر آگاه سازی این دو بچه و یا ارتقا دانش این دو بچه ارائه نمی دهد که هیچ ، تازه روند رشد این فرد را هم دچار مشکل می کند و به جای شایسته سالاری وقتی این دو کودک در دوره های مختلف زندگی قصد پیشرفت را دارند به جای حمایت تو سرشون بزنن !!!

خوب پس نقش اساسی را والدین و نقش مهم را جامعه بازی می کند . آیا یک فرد به صورت اتوماتیک می تواند تبدیل به یک انسان کامل شود . ؟ شخصیت اساسی یک فرد بین 6 تا 14 ماهگی شکل می گیرد و تازه باید والدین آن کدوک باید از آگاهی بالایی برخودار باشند که بازهم در صورتی امکان پذیر خواهد بود که والدین قبلی نیز آگاه بوده باشند .

فرهنگ یک تربیت است . به نظر من ما ایرانی ها نه باهوش ترین آدمهای روی زمین هستیم و نه گرد مغز به قول اون آقای چینی که باید چینی ها را از نزدیک ببینید تا ببینید گرد مغز چه کسانی هستند . دوست چینی زیاد داشتم و در یک کلمه هر چی که دارن از دولتشون دارن و فرهنگی که براشون جا افتاده شده .

متاسفانه عملا چیزی به اسم آگاه سازی در کشور ما وجود خارجی نداره . فقط تخریب وجود داره . همه دیگری را مقصر میدونن . فرهنگی که با حدف دیگری شکل بگیره نوع خطرناکی از نابودی یک فرهنگ است.

ریشه یابی علل ناآگاهی عموم یک جامعه از دنیای خود مسئله پیچیده ای هستش و نمیشه در یک یا دوتا نکته و ضرب المثل مسخره بیانش کرد .

ما در جامعه ایی زندگی می کنیم که خودمان دکتر خودمان و خودمان همه چیز خودمان هستیم و عملا حامی و پشتیبانی نداریم که هیچ همیشه باید مواظب باشیم کسی سرمان کلاه نگذارد یا چجوری سر کسی را کلاه بگذاریم . جامعه ایی که در آن اعتماد نباشد یک جامعه واقعی نیست و مرگ و فقر فرهنگی نشانه های آن است . یک تفکر و فرهنگ از راس یک هرم شکل میگیرد و به پایین سرایت می کند

نیازهای بشری در یک هرم به نام مزلو یا مازلو ( مازلو یک روانشناس است که انقلابی در زمینه مسائل روانی و رفتارهای اجتماعی انسان بوجود آورده است ) که در شکل زیر نشان داده شده است . و شما تا نیازهای اولیتان برطرف نشود نمی توانید به مراحل بالاتر و ترقی برسید البته طبق این نمودار :

لینک دانلود نمودار مازلو

توصیه میکنم سری به این لینک بزنید تا با پیچیدگی های یک انسان آشنا شوید

البته مبحث سنگینی است و در این تاپیک نمی گنجد و نیاز به بررسی و تحلیل بیشری دارد

موفق و سربلند باشید

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری