raminbarati360

مصاحبه ایساتیس با مدیریت سئوموز پیرامون تصمیمات جدید گوگل

1 پست در این موضوع

مصاحبه ایساتیس با مدیریت سئوموز پیرامون تصمیمات جدید گوگل

امروز به سراغ امیرسینا زمانیان مدیر سئوموز فارسی رفتیم تا بتوانیم در مورد تصمیمات جدید گوگل و به نوعی در مورد سئو نوین بیشتر بحث کنیم

شما را به مطالعه این مصاحبه دعوت می کنم.

seomozfarsi.jpg

با سلام و عرض ادب احترام آقای زمانیان تقریبا همه وب مسترهای ایرانی با شما و وب سایت شما سئو موز فارسی به خوبی آشنایی دارند و فکر کنم یک سال و نیم از راه اندازی وب سایت سئوموز می گذارد سئوموز را همه به عنوان یک مرجع مناسب برای فراگیری آموزش های بهینه سازی و سئو سایت می شناسند اما گوگل نیز سایت شما را مرجع خوبی در زمینه سئو می شناسد از آن جایی که وقتی ما واژه آموزش سئو را در گوگل سرچ می کنیم سایت شما به عنوان اولین سایت نمایش داده می شود لطف کنید در ابتدا یک توضیحی از خودتان مدت و نحوه فعالیتتان در این عرصه برای کاربران سایت ایساتیس ارائه دهید.

با سلام.امیرسینا زمانیان هستم مدیر وبسایت سئوموز فارسی.سایت سئوموز در حال حاضر در حال اتمام دومین سایت فعالیت خودش هست.فعالیت حرفه ای من در بخش سئو سابقه ی خیلی طولانی ای نداره.میشه گفت به طور کاملا تخصصی فعالیت من در سئو از ابتدای کار سئوموز آغاز شد.البته پیش از آن هم تجربیاتی داشتم که شایان ذکر و توجه نیستند.هدف از راه اندازی سئوموز آموزش سئو و بهینه سازی وبسایت به شکلی بود پیش از آن در ایران انجام نشده بود.ما تصمیم گرفتیم حرف های تکراری قدیمی را تکرار نکنیم و به جای آن موضوعات جدیدی را به کاربران فارسی زبان معرفی کنیم.حرف هایی بزنیم که جدید باشد و باعث ایجاد چالش در محیط وب فارسی شود.که فکر کنم با توجه به بازخوردی که داشتیم نسبتا در رسیدن به این هدف موفق بودیم.شعار اصلی سایت ما "ما میخواهیم شما سئوکار سایت خود باشید" یا "We Want you to be Your SEO Master" هست و تمام تلاش خود را کرده و خواهیم کرد که به این هدف برسیم.

آقای زمانیان قصد داریم در این مصاحبه تصمیمات جدید گوگل برای پنالتی سایت ها و روش های جدید کاربردی را بیشتر زیر نظر داشته باشیم خب من سوالم را به این شکل می پرسم آقای مت کاتز اعلام کرده است که به زودی سایت های زیادی را پنالتی می کنیم هدف گوگل از این کار چیست؟

به طور دقیق تر میشه گفت مدیر بخش مقابله با اسپم جدید گوگل گفته که" موج جدیدی از الگوریتم های جدید گوگل برای مقابله با وبسایت های اسپم و دارای محتوا ضعیف در راه هست"به طور کلی میشه گفت دز طی این 2 3 سال اخیر از زمانی که مت کاتز فعالیت خودش را در بخش مقابله با اسپم گوگل آغاز کرده ما شاهد تحولات زیادی بودیم که همه ی اونها در جهت بهبود الگوریتم های گوگل بوده.این آپدیت جدید که خیلی ها پیش از اومدنش ازش ترسیدن به نظر من تنها ادامه ی اهداف قبلی گوگل هست و موضوع جدیدی نیست که ما انتظار اون را نداشته باشیم و یا برای ما تازگی داشته باشد.پاسخ به این سوال برمیگردد به این موضوع که الگوریتم های گوگل همیشه مثل یک بچه در حال رشد هستند و الگوریتم جدید گوگل در صورتی که بتونه موفق باشه نشون میده بچه ی گوگل رشد کرده و مرد/زن بزرگی شده.

خب به نظرشما یک وب سایت که به صورت اصولی کار کرده است و محتوای منحصر به فرد تولید کرده است در معرض همیچن خطراتی می باشد؟

ببینید همه چیز محتوا نیست این بدترین اشتباه میتونه باشه که ما بگیم خوب اگر کسی محتوای خوب داشته باشه از همه چیز به دور خواهد بود.محتوا میتونه حاشیه امنیت خیلی خوب و قوی ای باشه اما همه چیز نمیتونه باشه.ما سایت هایی داریم که اصلا توانایی با بخش تولید محتوا ندارند در مقابل این گونه سایت ها ما نمیتونیم با محتوا پاسخ گو باشیم.محتوا بسیار مفید هست اما تکنیک های Old School و New SEO خیلی بیشتر از تولید محتوا هستند که همه در کنار هم میتونند با ایجاد حاشیه امنیت افراد و سایت هاشونو از خشم گوگل به دور نگه دارند.تولید محتوا بخشی از سئو هست متاسفانه در تفکر خیلی از وبمسترهای ما بالعکس این جا اقتاده و فکر میکنند سئو زیر مجموعه ی تولید محتوا هست!

امیرسینا زمانیان مدیریت سئوموز فارسی

آقای زمانیان این نظریه را تا چه اندازه قبول دارید که الگوریتم های گوگل بر روی وب سایت های غیر انگلیسی ضعیف تر است و وب سایت های فارسی در امان هستند؟

تجربه به من ثابت کرده که این نظریه درست هست جه از نظر عقلانی و چه از نظر تئوری چون اونقدر که مدیران گوگل بر روی زبان انگلیسی و مشکلات اون اشنایی دارند به دیگر زبان ها مثل زبان فارسی یا روسی آشنایی ندارند.به همین دلیل تاثیرات این آپدیت ها همیشه در وب های غیر انگلیسی کمتر دیده میشه.اما این طور نیست که اصلا تاثیر نداشته باشه زمانی که آپدیت پاندای گوگل اومد شاید از آپدیت دوم یا سوم بود که ما در وب فارسی تاثیرات اونو حس کردیم.این که بگیم چیزی نمیشه و نخواهد شد گول زدن خودمون هست.

اما زمانی شخصی قصد سئو و بهینه سازی یک وب سایتی را داشت از کلمات کلیدی بیشتر در صفحات استفاده می کرد و سایت خود را در وب سایت هایی که پیج رنک بالایی داشت ثبت می کرد. خب از آن جایی که هر دوی این کارها الان نزد گوگل ممنوع و غیر مجاز است یک وب سایت چطور می تواند سایت خود را با کلماتی سئو وبهینه سازی کند آیا فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک یا تویتر یا اشتراگ گذاری ویدیوها در یوتوب و ارسال پست های مهمان می تواند یک وب سایت را با یک کلمه کلیدی پر رقیب به صفحه اول گوگل برساند یا وجود بک لینک ها نیاز اصلی است؟؟؟

استفاده ی ممتد از کلمات کلیدی جزو تکنیک های Old School هست که با اومدن تکنیک های جدید جایگاه خودشو به تکنیک های جدیدی داده.در حال حاضر سئو معانی فراتر از اون تعریف کلاسیک پیدا کرده و خیلی بیشتر جنبه ی بازاریابی به خودش گرفته. این که سئو داره از تکنیک گرایی به عمل گرایی سوق پیدا میکنه باعث میشه فعالیت ها کاملا متفاوت بشند.در حال حاضر توصیه من به کسانی که میخوان برای بهبود کلمات کلیدی خاصی فعالیت کنند اینها هستند:تولید محتوا,تکنیک های قدیمی On Site و لینک بیلدینگ.

در اسم این بخش ها بسیار ساده به نظر میان اما در عمل بسیار سخت و زمان بر هستند.

آقای زمانیان با وجود این تصمیمات و الگوریتم ها شما برای یک وب سایتی که اصولی کار نکرده است راه اندازی سایت جدید را صلاح می دانید یا ترمیم همان سایت قبلی برای مثال گوگل ایزاری معرفی کرده است به نام Disavow links که به کمک آن می توان لینک های اسپم و بی ارزش را به گوگل معرفی کرد با وجود این امکانات شما راه حل را برای یک وب سایت خطاکار چه می دانید؟

امیرسینا زمانیان مدیریت سئوموز فارسیهمیشه رفع مشکل بهتر از پاک کردن صورت مساله هست.شخصا ترجیح میدم وقت و زمانو برای این بزاریم که مشکل سایت رفع بشه و سایت جدیدی ایجاد نشه.

مشکلاتی که برای سایت ها ایجاد میشن به 2 دسته ی کلی تقسیم میشوند:

1- مشکلات محتوایی : که نشات گرفته از مطالب کپی یا با کیفیت پایین هست

2- مشکلات لینکی : که نشات گرفته از خرید لینک و یا تبادل لینک و موارد مشابه هست.

به نظر من بهتر هست اول منشا مشکل پیدا بشه و با رفع مشکل و تغییر روند فعالیت سایت مشکل حل بشه.از نظر من همیشه آخرین راه کار ایجاد سایت جدیدی هست.

و در آخر شما چه پیشنهادی را برای وب مسترها دارید؟؟؟؟

همیشه به یاد داشته باشید که سئو هدف نیست بلکه راه کاری هست که میشه از طریق اون به هدف رسید.من خیلی دیدم افرادی که براشون سئو تبدیل شده به یک هدف که هرکاری میکنند به اون برسند این تفکر باعث میشه شما هیج وقت از سایتتون راضی نباشید و از اون لذت نبرید.اگر سئو تبدیل بشه به راه کار شرایط خیلی فرق میکنه و کوچک ترین پیشرفت لذت بخش خواهد بود.

باتشکر فراوان گروه ایساتیس برای شما و سئوموز فارسی آرزوی موفقیت می کند.

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری