m3hdi

تعیین سطح دسترسی بعد از اتمام پروژه و تحویل آن به مشتری

4 پست در این موضوع

با سلام به همگی.

یک سوال کلی داشتم راجب تحویل پروژه ...مربوط به هر نسخه ای از جوملا میشود ولی چون اکثرا با جوملا 2.5 کار میکنند بنده اینجا پرسیدم ...

لطفا دوستانی که در این باره حرفه ای هستند نظراتشون بگن :

+ شما وقتی یک پروژه را {تاکید میکنم پروژه و نه قالب } تحویل مشتری می دهید ، مشتری چون تازه با جوملا قرار هستش کار کنه یا در کل حرفه ای نیستش یا اینکه جوملا به اسم سی.ام.اس دیگه ای اوپتیمایز میکنید { مثل برخی شرکتها } و تحویل مشتری می دهید . این مشتری اماکن داره که با تنظیمات بی خود و الکی باعث بشه پروژه از کار بیافته ....

خوب برای این کار اتفاق نیافته ، شما می آیید و یک سطح دسترسی به این مدیر می دهید که برخی فعالیتها رو فقط بتونه انجام بده و دسترسی به بخشهایی که باعث برهم زدن پروژه بشود ، غیر فعال میکنید ...

میخوام بدونم این قسمت هایی که سطح دسترسی هاش محدود می کنید چه چیز هستش ...و اینکه چه قسمت هایی برای مدیر سایت در دسترس قرار میدهید ؟؟

لازم به ذکر هستش که بگم به نوعی این تعیین سطح دسترسی در پشتیانی سایت نیز تاثیر گذار هستش . وقتی شما برای پروژه ای قرارداد همکاری می بندید و پشتیبانی اون پروژه را بر عهده میگیرید ، حتما بخش هایی از سایت غیر فعال میکنید که باعث نشه مدیر خرابکاری کنه در سایت و امنیت سایت به خطر بندازه ...

میدونم این موضوع شاید تا حدودی سلیقه ای و یه جورایی دو طرفه باشه اما میخوام بابت و حدودش را بدونم . مخصوصا اینکه با چه پلاگین یا افزونه ای این کار انجام می دهید ....

با تشکر از شما دوستان .

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

با سلام اصولا اینطور که میگید نیست و تمام پروژه های انجام شده اصولا به صورت کامل به مشتری تحویل میشه

باز بستگی به طرف داره و تو قرار داد چی نوشته باشید

اصولا شما یک بکاپ اولیه و سالم میگیرد و بهشون تحویل میدید بعد اگر مشکلی به وجود آورد باید تو قرار داد بنویسید که مشکلاتی از قبیل دستکاری رو قبول نمیکنید

این واسه خودتون بهتره

چون محدود کردن مشتری یکجور ظلم بهشه و باعث دلخوری هست

سطوح دسترسی در جوملا نیاز مند ویرایش بیشتری هست تا بتونبد دقیقا بهش بشناسونید که کدام بخش قابل تغییر و دیدن هستش

با سطوح دسترسی معمول جوملا نمیشه

چون اگر ادمین سایت سوپر ادمین نباشه اصولا با یک پابلیشر و نویسنده فرقی نداره

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majidft ممنون از جوابتون . لازم هستش که موضوعاتی درباره محدود کردن بگم ...

وقتی در یک شرکتی مشتری مراجعه میکن و قرارداد طراحی سایت می بنده ، قرار داد مشتری شامل یک سری امکانات و فیچر های مختلف هستش ، مثل ایجاد گالری عکس ، ایجاد پنل پیامک ، ایجاد فرمهای حرفه ای ، پنل پرداخت و ... در یکی از مفاد قرارداد " پشتیبانی این سایت " در حدود تعیین شده هستش ...

ایجاد محدودیت در نصب برخی از کامپوننت ها یا نصب قالب و ... ظلم به مشتری نمی گن ... مشتری آزادانه می توانید در مدت پشتیبانی در داخل وب سایت ، هرگونه مطالب، عکس ، تغییر در باکسهای ماژول ، طبق آموزشهای یاد داده شده توسط تیم پشتیبانی در سایت خودش قرار بدهد .

تقریبا میشه گفتش که حدود 30 تا 50 درصد درامد های شرکت های طراحی سایت از بابت پشتیبانی سایت ها به وجود می آید ، و این خیلی زشته ، که تو قرار داد بگی خوب من این سایت بهتون سالم تحویل دادم ، دیگه هر بلایی سرش آوردید به من ربطی نداره ، اینطور قرارداد ها میشه قرارداد یک باره !!!

شما فکر کن یک سایت به مشتری دادید که با جوملا طراحی شده و پنل پیامک هم بروی آن سوار کردید .... مشتری ندانسته و ناآگاهانه میاد و یک افزونه ای را نصب میکنه که باعث اختلال در اون پنل پیامک و یا هک شدن آن سایت ، یا مجبور هستید که سایت با استفاده از بکاپ اولیه برگردونید به حالت اول که اونطوری کلی مطالب و مقالات و... از بین میره ...یا اینکه بیایید دوباره برای طرف سایت طراحی کنید !!!

هر دوتای این موارد اصلا صحیح نیستش ... برای همین شرکت های طراحی سایت ، در اون مدت قرار داد پشتیانی ، برخی از اماکانات پنل مدیریت محدود می کنند تا کاربر و مدیر سایت با نصب برخی افزونه ها یا پاک کردن آنها باعث خرابی سایت نشود ... از اون طرف هم به مدیر سایت با توجه به قراردادی که عقد کرده ، امکاناتی که میخواسته را تحویلش میدن ... ما بقی امکانات در طول پشتیانی با پرداخت هزینه صورت می گیرد .

هدف پشتیانی و تیم برنامه نویسی نظارت بر عملکرد صحیح سایت استش و هدف مدیر تولید محتوای مربوط به حرفه سایت می باشد . همین ...

بعد از اتمام قرار داد پشتیانی ، درصورتی که مشتری دوست نداشت دوباره با شما قرارداد ببنده ، کافی هستش یوزر و پسورد اصلی را بهشون تحویل بدهید ...

تمام ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

سما افزونه rsfirewall نصب کن و در اون تعیین کن به چه کامپوننت هایی از قسمت مدیریت دسترسی نداشته باشه مثلا com_content

چیزایی که باعث مشکل میشه :

بخش پیکربندی اصلی جوملا

قیمت مدیریت افزونه ها

گزینه "انتخابها" در هر کامپوننت

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری