farsiwebhost.com

تورم آشفته و جهانهای موازی !!!!!!

11 پست در این موضوع

درود

یکی از مباحثی که هم اکنون در بسیاری از محافل علمی در حال بررسی می باشد . فرضیه ایی به نام جهان های موازی می باشد. بحث های بسیاری در مورد این فرضیه مطرح شده است و بعضا آزمایش های پیشرفته ای نیز صورت گرفته است .

خودم برای اولین بار در سال 2000 میلادی با این فرضیه آشنا شدم . یک مستند دیدم به همین اسم که در اون 11 دانشمند از نقاط مختلف دنیا به نتیجه ایی عجیب و مشترک می رسند به اسم جهان های موازی. و در صدر انها دانشمندی ژاپنی تاکید زیادی بر وجود این جهانهای موازی دارد . :37:

در واقع به نوعی کلید بسیاری از عوامل غیر قابل توضیح هستش . بحث بسیار پیچیده و گسترده ایی هستش که در این تاپیک نمی گنجه ولی باید از فاز توهمی دور شده و به دیده یک پدیده علمی به اون نگاه کرد.

حال نگاهی به این فرضیه از نظر یک دانشمند می پردازیم : :nasihat:

آندری لیند از انستیتوی لِبدوف در روسیه نسخه ای از نظریه تورم را ارائه کرد که به نظر می رسید برخی از اشکالات نسخه های قبلی را در خود نداشته باشد. او جهانی را به تصویر کشید که در آن، در نقاط تصادفی در فضا و زمان، شکست خود به خودی رخ می دهد.

در هر نقطه ای که شکستی رخ می دهد، جهانی ایجاد می شود که کمی متورم می گردد. در اغلب موارد، مقدار تورم کم است. اما از آنجا که این فرایند تصادفی است، در نهایت حتما حبابی وجود خواهد داشت که در آن تورم به اندازه کافی طولانی می شود، تا بتواند جهان ما را ایجاد کند.

با استناد به نتایج منطقی چنین ادعایی می توان گفت تورم، دائمی و ابدی بوده و بیگ بنگ همواره در حال رخ دادن است. بنابراین همواره جهانهای جدیدی از درون دیگر جهانها جوانه می زنند. در این تصویر ارائه شده، جهانها می توانند از درون جهانهای دیگر جوانه زده و در نتیجه جهانهای چندگانه را بسازند.

در این نظریه، شکست های خود به خودی ممکن است در هر کجای جهان ما رخ دهند و بنابراین ممکن است که جهان کاملی از درون جهان ما جوانه بزند. حتی خود جهان ما نیز ممکن است از درون جهان قبلی جوانه زده باشد. book

در مدل تورمی آشفته، وجود جهانهای چندگانه دائمی و ابدی است، حتی اگر تک تک جهانها دائمی و ابدی نباشند. برخی جهانها ممکن است امگای بزرگی داشته باشند که در این حالت سریعا پس از رخ دادن بیگ بنگ درون یک فروپاشی بزرگ از بین می روند.

برخی جهان ها امگای کوچکی دارند و برای همیشه منبسط می شوند. بنابراین جهانهای چندگانه را جهانهایی می سازند که به مقدار زیاد متورم می شوند.:1dco2x0p1lilzhfpg1t

به دلیل اصل عدم قطعیت، الکترون نمی تواند در هیچ نقطه مشخصی وجود داشته باشد، اما می توان گفت در تمام نقاط محتمل دور هسته وجود دارد. این ابر الکترونی که هسته را احاطه می کند، بیانگر حضور الکترون در مکانهای متعددی در یک زمان است.

این مسئله، اصل اساسی علم شیمی محسوب می شود که به الکترونها امکان می دهد تا مولکولها را به یکدیگر پیوند دهند.

دلیل اینکه چرا مولکولها از هم پاشیده نمی شوند، این است که الکترونهای موازی در اطراف آنها می چرخند و آنها را در کنار یکدیگر نگاه می دارند. به همین ترتیب، جهان روزی کوچکتر از یک الکترون بوده است. زمانی که نظریه کوانتوم را در مورد جهان نیز اعمال کنیم، ناچاریم بپذیریم این احتمال وجود دارد که جهان به طور هم زمان در حالتهای متعددی وجود داشته باشد:ooof:

بر گرفته از کتاب جهان های موازی - میچیو کاکو

منبع : blog.nojom.name و مستند جهان های موازی

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

جهان های موازی خیلی جالب هست. یک مستند خوب بود چند ماه پیش با داداش زیر نویس زدیم که دوستان می تونند از لینک زیر دانلود بزنند.

http://joomlaforum.ir/showthread.php/313-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D9%86%D9%85-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%87

Share this post


Link to post
Share on other sites
پس علت تورم و این همه گرونی به جهان های موازی ربط داشت!!!!!!!:21:

چی بگم ولاا مجید و مدیر فنائری که ایسنطوری میگن :37::21::21::21:

Share this post


Link to post
Share on other sites

این جهان های موازی بحث های جالبی هستند!

من یک مدت دنبالش بودم، مثلا رفتم همه ی کتاب های هاوکینگ را خواندم و خیلی تحقیق تو این زمینه کردم ولی آخرش فهمیدم همه ی این نظریه ها را میدهند که بگویند خدایی وجود ندارد :oom::oom: برای همین گذاشتم کنار!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

این جهان های موازی بحث های جالبی هستند!

من یک مدت دنبالش بودم، مثلا رفتم همه ی کتاب های هاوکینگ را خواندم و خیلی تحقیق تو این زمینه کردم ولی آخرش فهمیدم همه ی این نظریه ها را میدهند که بگویند خدایی وجود ندارد :oom::oom: برای همین گذاشتم کنار!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

دوست عزیز من تا به حال تذکری به کسی نداده بودم تو انجمن ولی بد نیست یک خورده به پست هایی که میزنیم دقت کنیم .

این یه تاپیک علمی بود ، و هیچ کس قرار نیست بحث های مذهبی و معنوی تو انجمن بکنه . لازم هم نبود دوبار پست بزنید که روی این قضیه تاکید کنید . اگر جوابی هم قراره زده بشه باید در راستای مقاله باشه نه نظریات شخصی و مذهبی خودمون . چون اینجوری سنگ رو سنگ بند نمی شه .

می دونم که شما نظر خودتونو گفتین و قصدی نداشتید ولی این انجمن فقط واسه بحث کردن نیست . ما همه در این انجمن مسئول ارتقای سطح علمی اعضا هستیم .

خواهش می کنم دوستای گل من مسئولیت پذیر باشید . و هر چیزی را به بیراهه نکشانید .

با تشکر

Share this post


Link to post
Share on other sites

ببنید اصلا قصد توهین نداشتم و نمی خواستم کس ناراحت بشه!

قصد تاکید هم نداشتم اگر دقت کرده باشین بعضی موقع حتی پست های آقای طالبی هم 2 تا میشه که این دست من نیست!!

این نظر من بود فقط . همین و بس!

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری