amir603

با کمک گوگل سرعت بارگزاری وب سایت خود را افزایش دهید

8 پست در این موضوع

با کمک گوگل سرعت بارگزاری وب سایت خود را افزایش دهید

کاربران اینترنت وب سایت هایی را انتخاب می کنند که سرعت بارگزاری بیش تری داشته باشد.

گوگل سرعت سایت شما را بررسی می کند و یک نمره کلی از 100 به سایت شما می دهد، همچنین بعد از بررسی به شما می گوید که دلیل کندی سایت شما چیست، نهایتا پیشنهاد می کند با mod_pagespeed برای آپاچی سرعت سایت خود را افزایش دهید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mod_pagespeed افزونه ای ساخت شرکت جستجوگر گوگل برای نرم افزارهای بر پایه Apache می باشد که هدف از طراحی آن افزایش سرعت بارگزاری وب سایت ها اعلام شده است. دو سال تلاش گوگل روی این پروژه اکنون به ثمر نشسته است و این افزونه را با هدف بالا بردن سرعت بارگزاری وب سایت ها ارائه داده است.

در گام اول برای بررسی وضعیت سایت خود می توانید به سایت google pagespeed وارد شده و با وارد کردن آدرس سایت خود نمره کلی که گوگل متناسب با سرعت سایت شما اعطا می کند را مشاهده نمایید، این نمره از 100 است. در این صفحه جزئیاتی از وضعیت سایت شما در 5 گروه ارایه می شود:

اولویت بسیار بالا ( اصلاح این مشکلات تاثیر به سزایی در بالا بردن سرعت سایت دارد )

اولویت متوسط​​

اولویت پایین

قوانین تجربی ( که توصیه های گوگل به شماست )

قبلا انجام شده ( این موضوعات در سایت شما انجام شده، آفرین! )

همچنین گوگل به شما پیشنهاد می دهد در صورتی که از Apache استفاده می کنید، می توانید با نصب افزونه pagespeed سرعت سایت خود را افزایش دهید.

ساخت و طراحی این ماژول که هم اکنون نسخه 1.0 آن در دسترس است بخشی از تلاش گوگل برای افزایش سرعت وب سایت های بر پایه Apache می باشد. این وب سرور بطور گسترده ای در و سایت ها و نرم افزارهای دنیای اینترنت استفاده شده است.

نرم افزار Apache پایه ی بسیاری از وب سرورهای امروزی می باشد که بر اساس درخواست کاربران محتوای وب سایت ها را به مرورگر آنها تحویل می دهد. گوگل معتقد است که این وب سرور می تواند گسترش پیدا کند و به همین خاطر دست به انتشار افزونه mod_pagespeed زده است. گروه توسعه دهنده گوگل در روز 10 اکتبر در این پست وبلاگ خود انتشار این افزونه را اعلام کردند.

Joshua Marantz و Ilya Grigorik مدیران بخش تکنیکی این افزونه و همچنین کل پروژه گوگل برای بالا بردن سرعت وب سایت ها می گویند : "کاربران وب سایت هایی را انتخاب می کنند که سرعت بارگزاری بیش تری داشته باشد. ما فهمیدیم که وب سایت هایی با سرعت بالاتر باعث تعامل بهتر کاربر و در نتیجه حفظ وی خواهد شد." آنها همچنین می گویند که گوگل هدف بزرگتری از این کار خود دارد. وب سایت هایی که سریعتر بارگزاری می شوند باعث خواهند شد تا کاربران بیشتری جذب آنها شده و درکنار آن باعث کسب درآمد بیشتر گوگل از آگهی های تبلیغاتی شوند.

البته گوگل از حدود دو سال پیش که کار بر روی این پروژه را شروع کرده بود به مرور زمان نسخه های Beta از این افزونه را منتشر می کرده است، ولی در تاریخ 10 اکتبر برچسب Beta از این افزونه برداشته شد و نسخه پایدار آن منتشر شد. در حال حاضر حدود 120 هزار وب سایت از این افزونه برای بالا بردن سرعت خود استفاده می کنند و استفاده از این افزونه برای کاربران هاست های DreamHost و Go Daddy نیز پیشنهاد شده است.

این افزونه متن باز با فشرده سازی بیشتر فایل های جاوا اسکریپت و در صورت امکان تصاویر وب سایت، باعث کاهش پهنای باند مورد نیاز برای ارتباط کاربران با وب سایت ها می شود و با همین ترفند سرعت بارگزاری سایت ها را کاهش می دهد.

منبع: FanTech

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

سلام کسی نحوه نصب ماژول Mod_pagespeed را روی سرور میدونه؟لطفا راهنمایی کنید

از درج لینک سایت خودتون بدون دلیل خودداری نمایید

ویرایش شده در توسط tarantino
تبلیغ ممنوع

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای نصب این ماژول باید وارد روت بشی و از طریق ssh دستور زیر رو اجرا کنید:

wget http://prajith.in/scripts/mod_pagespeed-cust-opts.tar.gz
tar -C /var/cpanel/easy/apache/custom_opt_mods  -xzf mod_pagespeed-cust-opts.tar.gz
/scripts/easyapache  

Share this post


Link to post
Share on other sites

من متوجه نشدم

این ماژول رو باید تو سرور نصب کنیم یا تو هاست

بیشتر و دقیق تر راجب به نصب این افزونه توضیح بدید

Share this post


Link to post
Share on other sites
برای نصب این ماژول باید وارد روت بشی و از طریق ssh دستور زیر رو اجرا کنید:

wget http://prajith.in/scripts/mod_pagespeed-cust-opts.tar.gz
tar -C /var/cpanel/easy/apache/custom_opt_mods  -xzf mod_pagespeed-cust-opts.tar.gz
/scripts/easyapache  

می شه بیشتر توضیح بدید.

لطفا دوستان درباره کارایی این ماژول بیشتر صحبت کنید.

Share this post


Link to post
Share on other sites

من فکر میکنم کمی دوستان دچار اشتباه شدند .. این ماژول ، ماژول جوملا نیست!!

این ماژول وب سرور Apache هست که شما اگر VPS یا سرور اختصاصی داشته باشید میتونید روی وب سرور خودتون با استفاده از خط فرمان ssh نصب کنید

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری