websmain

چگونه فضای هاست و پهنای مورد نیاز وب سایت را تعیین کنیم؟

4 پست در این موضوع

بیش*تر افراد و شرکت*هایی که به دنبال راه انداختن وب*سایت هستند بودجه*ی محدودی را برای هاست در نظر می*گیرند و دوست دارند در محدوده*ی این بودجه بهترین امکانات هاست را به دست بیاورند. معمولاً بهتر با بیش*تر هم*معنی نیست اما برای راه*اندازی هر وب*سایتی باید به میزان امکانات مورد نیاز آن توجه کرد. راه ساده*اش این است که گران*ترین بسته*ی هاستی را که شرکت هاستینگ ارایه می*دهد بخرید؛ معمولاً با این انتخاب هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد و خاطرتان پیش شرکت هاستینگ عزیزتر از آن خواهد بود که اجازه دهد ملول و مکدر شوید.

اما خیلی وقت*ها شما فقط به دنبال معرفی آنلاین کسب و کار خود هستید یا می*خواهید یک وبلاگ داشته باشید. در چنین مواردی انتخاب به روش پیشین تنها به هدر دادن پول است.

سه قلوی هزینه/فضا/پهنای باند

قیمت، فضای دیسک و پهنای باند مهم*ترین ویژگی*های یک بسته*ی هاست*اند. به همین دلیل همیشه در نسخه*های کوتاه شده*ی مشخصات پلن*های هاست که همه*ی ویژگی*های دیگر حذف می*شوند این سه تا جایشان ثابت است.

اما قبل از این*که به این خصوصیات برسید باید مطمئن شوید که پلنی که می*خواهید همه*ی امکانات برنامه*نویسی مورد نیاز شما را دارد. برای بیش*تر سایت*ها این بخش نگرانی خاصی ایجاد نمی*کند. بهتر است اگر طراحی سایت*تان را به کسی سپرده*اید پیش از اقدام برای خرید هاست با او هماهنگ کنید. یکی از ساده*ترین معیارها سیستم عامل است. هاست*ها معمولا*ً یا از ویندوز استفاده می*کنند یا از لینوکس٫ با توجه به زبانی که طراح سایت*تان استفاده می*کند ممکن است یکی از این دو به کار شما نیاید یا هر دو کارتان را راه بیندازند. اگرچه جزییاتی نظیر نسخه*های نصب شده*ی برنامه*ها هم مهمند، بیش*تر شرکت*های هاستینگ تلاش می*کنند آخرین نسخه*های برنامه*ها را روی بسته*های هاست*شان ارایه کنند. ولی هماهنگ کردن این موارد با طراح سایت*تان خیال*تان را راحت می*کند. حالا برگردیم به بحث خودمان.

لینک منبع: «چگونه فضای هاست و پهنای باند مورد نیاز وب سایت را تعیین کنیم؟»

ویرایش شده در توسط websmain

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

فضای هاست/ اندازه*ی وب*سایت

فضای هاست مقدار فضایی است که از هارد دیسک کامپیوتر سرور به بسته*ی هاست اختصاص پیدا کرده است. در هاست اشتراکی این مقدار مشخص است و در هاست اختصاصی این مقدار برابر کل هارد دیسک نصب شده روی کامپیوتر است. به هر حال این مقدار نامحدود نیست.

خوش*بختانه با ارتقای تکنولوژی امروزه اندازه*ی هارد دیسک*ها بسیار بالا رفته است، به نحوی که اگر پس از خرید به این نتیجه رسیدید که بسته*ی هاستی که سفارش داده*اید برای نیازهای شما فضای کافی ندارد به راحتی با اندکی پرداخت بیش*تر می*توانید فضایتان را ارتقا دهید. اندازه*ی وب*سایت*ها نیز بیش*تر از گذشته شده است اما در مقایسه با رشد فضاهای هارد در دست*رس این مقدار زیاد نبوده است. در مواردی حتا به وجود آمدن ابزارهای فشرده*سازی بهتر برای استفاده در وب در مورادی حتا می*توان فضای هاست را بهتر نیز مدیریت کرد. بنابراین حتا می*توان روی یک فضای هاست با اندازه*ی نه چندان قابل توجه چندین وب*سایت را میزبانی کرد، البته این امکان به ویژگی*های پلن هاست شما بستگی دارد.

بسیاری از سایت*ها فقط محتوای متن و عکس*های کوچک دارند، مثل بیش*تر وبلاگ*ها. وبلاگ*ها به فضای هاست زیادی نیاز ندارند. سایت*هایی که عکس*های کیفیت بالا روی آن*ها قرار می*گیرد فضای بیش*تری لازم دارند. به همین ترتیب فایل*های صوتی از عکس*ها حجیم*ترند و فایل*های ویدیویی بیش*ترین حجم را می*خواهند.

لینک منبع: «چگونه فضای هاست و پهنای باند مورد نیاز وب سایت را تعیین کنیم؟»

ویرایش شده در توسط websmain

Share this post


Link to post
Share on other sites

پهنای باند/ حجم انتقال داده / میزان بازدید

وقتی کسی از وب*سایت شما بازدید می*کند صفحه*های وب و محتوای وب*سایت شما را از طریق مرورگر روی کامپیوتر خودش دانلود می*کند. وقتی دارید فایلی را روی وب*سایت*تان می*ریزید یا فایل*هایتان را به*روز می*کنید دارید روی سرور آپلود می*کنید. همه*ی این فعالیت*ها به معنی مصرف پهنای باند بسته*ی هاست شماست. در اصل پهنای باند به معنی سرعتی است که اتصال اینترنت سرور هاست شما اجازه*ی دانلود و آپلود را می*دهد و هرچه بیش تر باشد بازدیدکننده*های بیش*تری می*توانند سایت شما را با سرعت بیش*تر ببینند. اما در بین شرکت*های هاستینگ اغلب پهنای باند به معنی حجم انتقال داده است، یعنی میزان داده*ای که در یک بازه*ی زمانی مثلاً یک ماهه از وب*سایت شما روی سرور آپلود یا از آن دانلود می*شود.

در انتخاب پلن حتماً باید به پهنای باند به هر دو معنی حجم انتقال داده یا ترافیک و سرعت انتقال داده توجه کنید. اگر یک پلن حجم انتقال داده*ی بالایی به شما بدهد –یا حتا ادعای نامحدود بودن آن را بکند- اما سرعت انتقال داده*ی آن کم باشد با افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما به سرعت کند خواهد شد و نمی*تواند جواب*گوی همه*ی بازدیدکنندگانش باشد.

وبلاگ*ها از جمله سایت*هایی*اند که با وجود نیاز نداشتن به فضای هاست زیاد نیاز به بسته*های هاست با پهنای باند/حجم انتقال داده*ی قابل توجه دارند؛ زیرا وبلاگ*ها معمولاً با هدف انتشار نظرات وبلاگ نویس درباره*ی موضوع خاص یا موضوعات مورد توجه او ایجاد می*شوند و اگر کارشان بگیرد بازدیدکننده*ی زیادی خواهند داشت. پس باید با سرعت خوبی بالا بیایند و سرویس*شان به علت اتمام حجم انتقال داده قطع نشود تا این بازدیدکنندگان را بتوانند نگه دارند.

معمولاً در بسته*های هاست پهنای باند و فضای هاست با هم افزایش پیدا می*کنند. شرکت*های هاستینگ ترجیح می*دهند پهنای باند بیش*تری در اختیار بسته*های گران*تر قرار دهند؛ زیرا وقتی سایتی بزرگ*تر باشد بازدید از آن ترافیک بیش*تری ایجاد می*کند و پلن هاست باید کفاف این ترافیک را بدهد. به همین دلیل وبلاگ*نویس*های قهار بهتر است برای اطمینان از پهنای باند کافی بسته*ی هاستی با فضای بیش*تر از میزان واقعی نیازشان تهیه کنند.

لینک منبع: «چگونه فضای هاست و پهنای باند مورد نیاز وب سایت را تعیین کنیم؟»

ویرایش شده در توسط websmain

Share this post


Link to post
Share on other sites

قیمت/ هزینه

وقتی مشخصات سایت از لحاظ تکنیکی، پهنای باند و فضای هاست را به دست آوردید می*توانید در بین بسته*های هاست از شرکت*های مختلف که نیازهای شما را برآورده می*کنند بسته به قیمت دست به انتخاب بزنید. در این مرحله چندان به دنبال قیمت*های بالا نباشید زیرا در هاستینگ مدل لوکس وجود ندارد، البته که تفاوت*های زیادی در کیفیت هاستی که دریافت خواهید کرد وجود دارد اما این تفاوت را دقیقاً نمی*توانید از وی قیمت حدس بزنید، مگر این*که واقعاً قیمت بسیار پایین*تر از موارد مشابه باشد. به هر حال شما در ازای پولی که می*پردازید علاوه بر فضای هاست و پهنای باند و نرم*افزارهای پشتیبانی شده روی بسته*ی هاست باید به خدمات مشتریان شرکت هاستینگ نیز به نحو مناسب دست*رس داشته باشید. هم*چنین باید مطمئن باشید که از لحاظ امنیت، در دست*رس بودن سرور، آپ*تایم، بکاپ و… مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. تفاوت قیمت*ها از این*جا می*آید. در نهایت این بودجه*ی شماست که گزینه*های شما را مشخص می*کند.

لینک منبع: «چگونه فضای هاست و پهنای باند مورد نیاز وب سایت را تعیین کنیم؟»

ویرایش شده در توسط websmain
خلاف قوانین

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری