farsiwebhost.com

احتمال قطع دسترسی صدها هزار کاربر به اینترنت طی روزهای آینده !!!!

1 پست در این موضوع

این احتمال وجود دارد که یک ویروس خطرناک موجب قطع دسترسی صدها هزار کاربر به اینترنت در روز دوشنبه در سراسر جهان شود.

به گزارش فارس به نقل از تلگراف، این ویروس که DNS Changer نام دارد اولین بار در سال 2007 از راه رسید. ویروس یاد شده با نمایش تبلیغات ناخواسته و وادار کردن کاربر به کلیک بر روی آن برای طراح آن که اهل کشور استونی بود 10 میلیون پوند درآمد به ارمغان آورد.

رایانه های آلوده شده به این ویروس کندتر شده و به یکی از اجزای شبکه بوت نت تحت کنترل این ویروس نویس هم مبدل می شدند.

اگر چه این ویروس بعد از مدتی کنترل شد، اما بررسی ها نشان می دهد که کرم های بعدی که بر اساس عملکرد این ویروس طراحی شدند با دستکاری دی ان اس سایت های مختلف کاربران اینترنت را به سایت های دیگری هدایت می کردند.

به عنوان مثال این کرم ها موجب می شدند کاربری که قصد مراجعه به یک کتاب فروشی آنلاین را دارد در عمل به یک سایت آلوده به بدافزار مراجعه کند. این سایت ها معمولا دارای انواع آگهی ها بوده و با کلیک کردن بر روی این آگهی ها هم درآمدهای کلانی به طراحان بدافزارهای یاد شده اختصاص می یافت.

مقامات امنیتی معمولا با شناسایی این سرورها و از کارانداختن آنها تلاش می کنند مشکل را حل کنند، اما مساله این است که با استفاده از این روش رایانه های آلوده شده به ویروس دی ان اس چنجر هم عملا دیگر قادر به اتصال به اینترنت نخواهند بود و تا زمانی که رایانه شان از ویروس یاد شده پاکسازی نشود در عمل به سمت سایت های میزبانی شده بر روی سرورهای از کار افتاده هدایت می شوند.

کارشناسان امنیتی هشدار داده اند که با شناسایی و از کار افتادن چندین سرور آلوده در روزهای آینده تا روز دوشنبه 350 هزار نفر در سراسر جهان قادر به اتصال به اینترنت نخواهند بود.

کارشناسان هشدار می دهند که این رقم طی روزهای آینده به سرعت افزایش یافته و از مرز 500 هزار نفر خواهد گذشت، امری که ممکن است به زودی یک معضل امنیتی جدی را در سراسر جهان ایجاد کند.

نزدیک به ۳۰۰ هزار کامپیوتر در سراسر جهان ممکن است روز دوشنبه امکان اتصال به اینترنت را از دست بدهند. این قطعی موقت، ناشی از آلودگی این سیستم*ها به ویروسی موسوم به DNS Changer است که توسط FBI کشف شده است.

کاربرانی که کامپیوترهایشان به ویروس DNS Changer آلوده شده، ممکن است روز دوشنبه هفته آینده (۱۹ تیر، ۹ ژوئیه) با قطعی اینترنت مواجه شوند. به رغم هشدارهای متخصصان امنیت شبکه*، اکنون هزاران سیستم و شبکه کامپیوتری در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده*اند.

این ویروس یک سال پیش توسط FBI کشف شده، اما در ابتدا چندان مخرب به نظر نمی رسید و در روزهای گذشته، هشدارها نسبت به ماهیت این ویروس و راه های مقابله با آن در شبکه های اجتماعی دست به دست می*چرخد.

کاربران باید با تماس با ISPها یا با استفاده از ابزارهای مخصوص، این ویروس را از سیستم ها پاک کنند

کاربران باید با تماس با ISPها یا با استفاده از ابزارهای مخصوص، این ویروس را از سیستم*ها پاک کنند

بسیاری از شرکت های خدمات دهنده اینترنت پیام های ویژه ای برای کاربران فرستاده اند و پلیس فدرال آمریکا (FBI) هم وب سایتی راه اندازی کرده که به کاربران کمک می کند تا به صورت آنلاین بتوانند سیستم خود را اسکن کنند و بفهمند که سیستم شان در دام DNS Changer گرفتار شده یا نه. این وب سایت از اینجا قابل دسترسی است.

سیستم های آلوده به این ویروس، روز دوشنبه امکان آنلاین شدن نخواهند داشت. کاربران این سیستم*ها باید با تماس با خدمات دهنده اینترنت، یا با ابزارهای مخصوصی که برای این کار طراحی شده، این ویروس را از سیستم خود پاک کنند تا بتوانند بار دیگر به اینترنت وصل شوند.

بر اساس گزارش FBI بیش از ۲۷۷ هزار کامپیوتر در کشورهای گوناگون جهان به این ویروس آلوده شده*اند. در ماه آوریل تعداد سیستم های آلوده به DNS Changer از مرز ۳۶۰ هزار هم گذشته بود، اما با به*کار بستن توصیه*های امنیتی متخصصان، اکنون از تعداد قربانیان بالقوه آن کاسته شده است.

از این تعداد، نزدیک به ۶۴ هزار سیستم آلوده در آمریکا قرار دارند. در کانادا هم بیش از ۲۵ هزار سیستم به این ویروس آلوده شده بودند، اما مسئولان ارتباطات این کشور با پخش توصیه*های امنیتی در شبکه*های رادیویی و تلویزیونی، تعداد سیستم های آلوده را به ۷ هزار رساند*ه*اند.

نشر ویروس از طریق کلیک روی دام های تبلیغاتی

پس از کشف DNS Changer مشخص شد که سیستم های آلوده به این ویروس، در هنگام اتصال به اینترنت کندتر عمل می کردند، اما نشانه ای از آسیب های جدی امنیتی بروز نیافته بود. هکرهای استونیایی با طراحی دام*های تبلیغاتی، بیش از ۵۷۰ هزار کامپیوتر در سراسر جهان را هدف حمله سایبری خود قرار داده بودند.

فیس بوک و گوگل هم پیغام های ویژه ای برای اطلاع رسانی به کاربران درباره این ویروس طراحی کرده اند

فیس بوک و گوگل هم پیغام های ویژه ای برای اطلاع رسانی به کاربران درباره این ویروس طراحی کرده اند

پلیس فدرال آمریکا سال گذشته این موضوع امنیتی را کشف کرد و ماموران FBI دریافتند که اگر بخواهند سرورهای متصل به این ویروس را قطع کنند، کاربران سیستم های آلوده به DNS Chnger امکان اتصال به اینترنت را برای مدتی از دست خواهند داد.

به همین خاطر، FBI در اقدامی بی سابقه یک «شبکه پاک» راه اندازی کرد که کاربران از طریق آن می توانند احتمال آسیب پذیری سیستم های خود را به صورت آنلاین بررسی کنند.

کاربرانی که از آلوده بودن سیستم خود به این ویروس بی*اطلاع*اند، در معرض تهدیدهای امنیتی بزرگ تری قرار می گیرند؛ چون DNS به صورت اتوماتیک آنتی*ویروس و نرم افزارهای امنیتی موجود در سیستم را غیرفعال می کند.

فیس بوک و گوگل هم برای کمک به حل این بحران امنیتی به میدان آمده*اند. آنها پیغام های ویژه ای طراحی کرده اند که برای کاربران سیستم های آلوده به این ویروس ارسال می*کنند.

این ویروس، که حالا موجب نگرانی های بسیاری شده، «تغییر دهنده دی*ان*اس» نام گذاری شده است. چرا که ایده پشت این ویروس، این بوده که اشاره گر «دی*ان*اس» را تغییر می دهد تا دستگاه شما، نتایجی دستکاری شده را از بابت سرورهایی که باید نتایج، طبق معمول به آن*ها اعلام شود فریب بخورد و راه*هایی را برای ارسال هرزنامه، کلاه گذاشتن سر شما و دزدی رمز عبورتان بیابد.

اما خوشبختانه یک راه آسان برای این که کامپیوتر شما دچار مشکل است یا نه وجود دارد. یک ابزار طراحی شده که وقتی به این سایت وارد شوید. اگر پس زمینه اش سبز بود به این معنی است که مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد،* اما اگر قرمز بود، فراموش نکنید که حتما سری به سایتی که برای همین کار ساخته شده است بزنید.

منبع : khabaronline.ir

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری