farsiwebhost.com

گوگل و جامعه اینترنت در تلاش برای عملیاتی کردن نسل آینده اینترنت، ipv6 !!!

1 پست در این موضوع

بالاخره زمان آن رسید تا گوگل و جامعه اینترنت با همکاری هم IPv6، نسل آینده اینترنت یا به اعتقاد برخی اینترنت قرن بیست و یکم را عملیاتی کنند. به اتمام رسیدن تعداد آی پی*های موجود در اینترنت IPv4 موجب شد تا کارشناسان به فکر زیرساخت تازه*ای برای نیاز روز افزون بشر به ارتباط بیافتند.

در همین رابطه وینت سرف، مدیر ارشد بخش اینترنت در شرکت گوگل ابراز داشت: «اجرای IPv6 در سطح جهانی نیازمند مشارکت نزدیک جامعه اینترنت، شرکت*های ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISPها) و تولیدکنندگان سخت افزار شبکه است. همه باید دست در دست هم برای همیشه به IPv6 مهاجرت کرده و کاربران را از این طریق به شبکه جهانی متصل نماییم. این در حالی است که در کنار آن، IPv4 نیز باید همچنان فعال باقی بماند.»

اجرای IPv6 در سطح جهانی نقطه عطفی در تاریخچه اینترنت و توسعه پروتکل اینترنت به حساب می*آید. گفتنی است IPv6 نسل بعدی و جایگزینی اصولی بر IPv4 است. جامعه اینترنت معتقد است که حضور IPv6 لازمه*ی توسعه و رشد اینترنت به عنوان بستر و زیرساختی حیاتی در پیشرفت اقتصادی و بروز نوآوری*های بشر می*باشد.

وینت سرف در ادامه ابراز می*دارد، زمانی که اینترنت برای نخستین بار در سال 1983 عملیاتی گردید، توسعه دهندگان آن هرگز فکر نمی*کردند که روزگاری میلیاردها نفر از طریق رایانه*های رومیزی، لپ*تاپ، گوشی*های هوشمند و انواع و اقسام گجت*ها به این شبکه متصل شوند. اینترنتی که آن*ها بنا نهادند – همانی که از آن با عنوان IPv4 نیز یاد می*شود – تنها ظرفیت پذیرش 4.3 میلیارد کاربر را داشت این در حالی است که IPv6 ، می*تواند بیش از 340 تریلیون کاربر را پذیرا باشد.

وی همچنین در ادامه افزود: «بدون اجرای اینترنت IPv6 که از امروز کلید می*خورد، فضای کافی برای رشد و توسعه مورد نظرمان را نخواهیم داشت.» گفتنی است برای اجرای این پروژه عظیم شرکت*های بزرگ دیگری چون مایکروسافت، فیس*بوک، یاهو و کامکست (Comcast) نیز مشارکت فعال دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون چند و چون IPv6 به سایت رسمی آن سری بزنید.

چهار دلیلی که IPv6 اینترنت را نجات خواهد داد

جهان نزدیک به تمام شدن آدرس های IP است یا حداقل IP آدرس های IPv4 که مدیران IT و اغلب کاربران با آن آشنا هستند به انتهای خط رسیده اند. خوشبختانه Internet Engineering Task Force )IETF ) برای حل مشکل آدرس دهی در آینده امکاناتی به پروتکل IPv4 فعلی اضافه نموده و IPv6 یعنی (Internet Protocol version 6) را معرفی کرده است که علاوه بر امکانات بیشتر، رنج وسیعی از IPها را در دسترس می دهد.

مزایای IPv6

آدرس های بیشتر:

برخلاف آدرس دهی 32 بیتی IPv4 در IPv6 آدرس دهی بصورت 128 بیتی انجام می شود و در نتیجه تعداد IPهای بیشتری پشتیبانی می شود. با توجه به رشد روز افزون کاربران اینترنت و همه گیر شدن آن، متخصصان شبکه از اواخر دهه 1980 به محدودیت تعداد آدرس های IP پی بردند.[inset side=right" title="رنج وسیع IPها] IPv6 اجازه آدرس دهی میلیاردها IP را می دهد و هر شخصی می تواند به تنهای تعداد زیادی IP برای وسایل و نیازهای خود داشته باشد.[/inset]

IPv4 اجازه آدرس دهی 4.3 میلیارد IP را می دهد اما در حال حاضر تمام ابزارهای ارتباطی، سرورها، کامپیوترهای خانگی، لپ تاپ ها، تلفن های همراه و غیره به اینترنت متصل هستند و هر کدام نیاز به آدرس IP دارند و همچنین زمانی که اینترنت به سرعت جهانی شد و به کشورهای نظیر چین و هند رسید به یک باره تعداد کثیری از IP ها اشغال شدند.

IPv6 اجازه آدرس دهی میلیاردها IP را می دهد و هر شخصی می تواند به تنهای تعداد زیادی IP برای وسایل و نیازهای خود داشته باشد.

پشتبانی و سازگاری با IPv4

IPv6 با IPv4 سازگار است و شبکه ها و سخت افزارهای مختلف می توانند بدون هیچ نگرانی به IPv6 ارتقاء یابند در اینده نزدیک بطور کامل تمام آدرس های IPv4 به IPv6 تبدیل خواهند شد و IPv6 تنها پروتوکل اینترنت خواهد شد. این تغییر حدود یک دهد طول خواهد کشید.

امنیت بالاتر:

IPv6 با رمزگذاری و کد گذاری داخلی طراحی شده است این قابلیت بصورت اختیاری در IPv4 وجود دارد ولی این قابلیت با وجود IPsec در IPv6 اجباری است و هر Packet در شکبه کدگذاری می شود در نتیجه بسیاری از حمله ها و مشکلات نرم افزار های مخرب اینترنتی غیرممکن خواهد شد و یا حداقل بسیار کمتر خواهد شد.

بازده بالاتر:

IPv6 تغییراتی در روش ارسال بسته های اطلاعات و شکل گیری آنهاایجاد کرده که باعث بازده بیشتر و کاهش ازدست رفتن (Packet Lost) احتمالی Packet ها می شود. در نتیجه موجب بالارفتن اطمینان و بازده شبکه می شود. بازده IPv6 در VoIP وپخش فایل های ویدویی بطور چشم گیری از IPv4 بالاتر است.

منبع : zoomit.ir

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری