vioming

آموزش seo

16 پست در این موضوع

سلام دوستان من چند تا سوال در زمینه seo داشتم که همه رو اینجا مطرح میکنم که چند تا پست نشه ممنون

1-آیا اگر بازدید کننده زود از سایت خارج بشه مثلا زیره 1 دقیقه برای سایت نمره منفی محسوب میشه؟

2-آیا برای گرفتن پیج رنک گوگل هی باید مطالب جدید در سایت گذاشت منظورم به روز بودنه سایته جون سایت هایی هستن که از همه لحاظ کاملا ,ولی آموزشی هستند و هیچ وقت اطلاعات دیگه ای تو سایت نمیذارن و سایت همونطوری قدیمی ولی پر بازدیده اما وقتی من پیج رنکشون رو مشاهده کردم از 10, 2 بودنshotup

3-اگر یک سایتی , سایت من رو در قسمت محبوبترین هاش بذاره و به سایت من لینک بده آیا این کار سایت من رو برای گوگل با ارزش میکنه یا اینکه فکر می کنن که من می خوام با پول دادن و تبلیغات بیجا بازدید بگیرم و پیج رنکم رو کاهش میدن؟

4-آیا سایتی هست که مشکلات سایت رو برای پیج رنک گرفتن بررسی کنه تا ما هم سایت رو درست کنیم و سریع پیج رنک بگیریم؟:78:

5-آیا پیج رنک به عمر سایت هم ربطی داره مثلا یک سایته 2 ماهه با یک سایته 1 ساله؟

ممنونم از دوستانی که وقت میذارن تا من رو راهنمایی کننgift

Share this post


Link to post
Share on other sites
آموزش ووکامرس قالب جوملا قالب وردپرس قالب رایگان وردپرس قالب رایگان جوملا هاست نامحدود هاست جوملا هاست لاراول هاست وردپرس هاست ارزان هاست ربات تلگرام خرید دامنه آموزش ساخت ربات تلگرام با php آموزش html و css آموزش لاراول آموزش cPanel آموزش php آموزش سئو وردپرس آموزش امنیت وردپرس آموزش وردپرس آموزش فرم ساز RSform آموزش سئو جوملا آموزش فروشگاه ساز Hikashop آموزش فروشگاه ساز ویرچومارت آموزش طراحی سایت آگهی تبلیغاتی آموزش امنیت جوملا آموزش طراحی سایت فروش فایل آموزش طراحی قالب ریسپانسیو با Helix آموزش جوملا 3 آموزش ساخت ربات دکمه ی شیشه ای آموزش ساخت ربات همکاری در فروش آموزش ساخت ربات جذب ممبر آموزش ساخت ربات ضد اسپم آموزش ساخت ربات پیوست فایل سورس ربات مدیر گروه | ربات مدیر گروه همسریابی
-اگر یک سایتی , سایت من رو در قسمت محبوبترین هاش بذاره و به سایت من لینک بده آیا این کار سایت من رو برای گوگل با ارزش میکنه یا اینکه فکر می کنن که من می خوام با پول دادن و تبلیغات بیجا بازدید بگیرم و پیج رنکم رو کاهش میدن؟

همه ما به خوبی می دانیم که هر لینکی به معنای نزدیک شدن شما به موفقیت نیست. هرچه سایت مبدایی که به شما لینک داده است بهتر باشد، لینک نیز از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود.

از کجا بفهمیم که سایتی که لینک می گیریم خوبه یا نه؟

فرق بین یک سایت خوب و بد را بدانید

و در آخر، یکی از اساسی ترین قوانین ساخت لینک، دانستن تفاوت بین یک سایت خوب و بد است. شاید بگویید شناخت این دو نوع سایت واضح و روشن است. اما گاها در شناخت یک سایت معتبر از سایت اسپم، دچار اشتباه خواهید شد، در واقع این سایت ها شما را گول خواهند زد:

Negative PPC – اگر با سایتی مواجه شدید که از ساختار لینک های مناسبی برخوردار است اما بر اساس سایت های فروش محصولات دارویی و یا دیگر محصولات نامرغوب و یا سایت های غیر اخلاقی، بدانید که تنها ظاهر این سایت فریبنده است.

اضافه بار لینک! – همچنین از سایت هایی که از میزان زیادی لینک به محتوا برخوردارند، خودداری کنید. میزان زیاد به معنای این است که بیش از ۲۰% لینک های سایت به ۸۰% محتوا باشد.

Keyword Stuffing – بعضی سایت ها تنها به خاطر کلمات کلیدی خود رتبه بالا می گیرند. اولین راه تشخیص برای شما، عنوان توضیح است. اگر چیزی جز کلمات کلیدی مشاهده نکردید، بدانید که این سایت از تکنیک های اسپم استفاده می کند. شاید تعداد زیادی کلمات کلیدی نا مربوط در بخش پایانی سایت، کنار تصاویر و یا در سورس سایت نیز از دیگر نشانه ها باشد.

زیاده روی در تبلیغات – این سایت ها پر از تبلیغات هستند. منو ها، هدر سایت، فوتر سایت و دیگر بخش های این سایت ها پر از تبلیغات است.

محتوای ضعیف – نشانه دیگر چنین سایت هایی، میزان پایین مطلب در ازای تبلیغ است.

تبلیغات به راحتی دو سوم این سایت را پوشش داده اند. اما کماکان از محتوای مناسبی برخوردار است. در این صورت توجه کنید که آیا مطلب از ارزش مناسبی برخوردار است؟ آیا نگارش مطالب صحیح است؟ آیا نویسنده آن مشخص است؟ این ها از جمله مسائلی هستند که در انتخاب سایتی برای ارسال پست مهمان باید به آن توجه کنید.

-طراحی ضعیف – آیا سایت از قالب های رایگان استفاده کرده است؟ آیا نوع فونت ها نامناسب است؟ آیا سایت از طراحی مناسبی برخوردار است؟ این ها نشانه هایی هستند که میزان توجه افراد را به سایت خود مشخص می کند و همچنین ملاک تشخیص سایت های اسپم.

نتیجه

به این حرف اطمینان داشته باشید که خرج کردن وقتتان، ارزش جذب لینک های معتبر را دارد. به یاد داشته باشید که تقریبا نصف رتبه سایت شما بر اساس سایت هایی هستند که به شما لینک می دهند. سعی بر این شد که در این مطلب، تا حد ممکن، نکات مورد نیاز برای موفقیت در این خصوص ارائه شود.

Share this post


Link to post
Share on other sites

محمد جان این چیزی که گفتی مال یه سال پیش بود تو الگوریتم جدید گوگل اصلا ذیگه تبادیل لینک باطل شده و هیچ ارزشی نداره

الان هرکدوم از سایت های معتبر تر رو نگاه کنی با یه حلت چشمک زن نوشتن که از تبادل لینک به خاطر الگوریتم جدید گوگل معذوریم

موفق و پیروز باشی

زنده باد ایران و ایرانی

Share this post


Link to post
Share on other sites

دوستان از کمکتون ممنون فقط من الان کامل گیج شدم آقا ماهان میگه دیگه نباید بذاریم آقا فلاح میگه اگه سایت معتبری بود تبادل لینک کنیم من واقعا الان باید چیکار کنمfightخه تو الکسا هم که آدرس سایت رو میزنی یک قسمت داره که لینک هات با سایت های دیگه رو بهت نشون میده اگه تبادل لینک کاره درستی نیست پس چرا در الکسا نشون میده و هرچی بیشتر باشه رنکت میره بالا؟

لطفا به بقیه سوالات هم جواب بدید مدچکرم

Share this post


Link to post
Share on other sites

دوستان نگفتند تبادل لینک کار درستی نیست

گفتند گوگل در الگوریتم جدیدش برای تبادل لینک ارزش و اهمیتی قائل نیست دوست عزیز

در ضمن الگوریتم گوگل و الکسا با هم متفاوت هستش

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

(SEO) سئو چیست؟

شاید این اولین سوال در ذهنی کسی که تا به حال با سئو آشنایی نداشته باشد بوجود بیاید که SEO چیست؟ مهم تر از پاسخ به این سوال بهتر است به این نکته اشاره کنیم که نباید SEO را «سئو» تلفظ کنیم زیرا SEO گرفته شده از کلمات Search Engine Optimization است و در زبان انگلیسی کلماتی که اختصار میشوند باید به صورت جدا جدا تلفظ گردد و تلفظ صحیح آن «اس . ای . او» میباشد و فقط جهت آسانی در کار «سئو» تلفظ میگردد. حال بهتر است به جواب سوال سئو چیست بپردازیم.

joomlaforum.ir_13579467501.jpg

تعریف سئو : سئو یک فرایند تقریبا وقتگیر و یک علم وسیع میباشد که دائم جزئیات آن در حال تغییر است، سئو سایت شما را با موتورهای جستجو دوست میکند تا آنها سایت شما را در صفحات اول برای کاربران جستجوگر خود نمایش دهد که در نتیجه شما بازدیدهای کاملا رایگان، اصلی و طبیعی دریافت کنید.

تاریخچه سئو : همانطور که سئو برپایه موتورهای جستجو استوار است پس تاریخچه آن برمیگردد به زمانی که موتورهای جستجو روی کار آمده بودند؛ سئو تقریبا در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی توسط مدیران سایتها بوجود آمد.

سئو چه سودهای میتواند داشته باشد؟

از آنجایی که موتورهای جستجو ۸۵% (و در بعضی از سایتها بیشتر) از بازدید واقعی و طبیعی سایت شما را تشکیل میدهد بهینه سازی یا سئو سایت میتواند سودهای ذیل را به شما و سایت شما برساند:

سئو به شما کمک میکند که بازدید کننده بیشتری برای سایت خود جذب کنید.

سئو به شما کمک میکند که با آمار و بازدید بالا توسط تبلیغ پول زیادی بدست بیاورید.

سئو به شما کمک میکند که شهرت و اعتبار را برای خود و سایت خود کسب کنید.

سئو به شما کمک میکند که سایتتان را با موتورهای جستجو دگرگون کنید.

سئو به شما کمک میکند که تجارت الکترونیکی (اینترنتی) خود را رونق بخشید.

برای روشن شدن قضیه به مثال زیر دقت کنید:

فرض کنید شما سایتی دارید که در آن به فروش انواع و اقسام موبایلهای مختلف میپردازید، در لیست موبایل های شما iPhone 4S نیز وجود دارد، اگر کاربران قصد خرید این گوشی را داشته باشند کلمات نظیر:

خرید iPhone 4S

سایت فروش iPhone 4S

خرید آیفون ۴ اس

خرید آیفون ۴S

و صدهای کلمه دیگر را که به اصطلاح Query میگویند را جستجو میکنند، آیا سایت شما در لیست پیشنهاد های اول موتور جستجو قرار دارد؟ آیا سایت شما در صفحه اول قرار دارد؟ اگر جواب بله هست باید خوشحال باشید که موتورهای جستجو با سایت شما رفیق هست و سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است، و اگر جواب خیر است بهتر است به فکر بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو باشید تا با اینکار در صفحه اول موتورهای جستجو قرار بگیرید، بازدید بیشتری داشته باشید و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.

انواع سئو : بهینه سازی سایت به دو روش سفید و سیاه صورت میگیرد:

joomlaforum.ir_13579467502.jpg

۱ – SEO Whit Hat – سئو کلاه سفید : سئوی سفید، بهترین و پراستفاده ترین نوع بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو است که توسط مدیران سایتها استفاده میشود، بهینه سازی سایت با استفاده از این نوع توصیه میگردد زیرا استفاده از این روش نه تنها به سایت شما ضربه نمیزد بلکه یک روش کاملا درست و استاندارد برای موتورهای جستجو میباشد و موتورهای جستجو این روش را تاکید میکنند.

joomlaforum.ir_13579467513.jpg

۲ – SEO Black Hat – سئو کلاه سیاه : نوعی از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد که با فریب دادن و تخطی از قوانین آنها و سایتی که برای کاربران مفید نیست به صورت کاذب با موتورهای جستجو دوست کنند و بازدید بیشتری از آنها دریافت کنند.

تذکر : این نوع سئو هرگز توصیه نمیگردد! زیرا موتورهای جستجو دائم در تلاش هستند تا وبسایت هایی را که از نوع بد و سیاه بهینه سازی شده باشند شناسایی کرده و جریمه سازند؛ اغلبا سایتهایی که از این روش برای بهینه سازی سایت خود استفاده میکنند شناخته شده و جریمه میشوند.

ویرایش شده در توسط Komail

Share this post


Link to post
Share on other sites

بهینه سازی سایت برای گوگل یا برای کاربر؟

متاسفانه برخی از کاربران که در حوزه بهینه سازی سایت فعالیت میکنند، از سئو چنین برداشت کرده اند که سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و آنها تمامی کارهای که روی سایت انجام میدهند، صرف برای موتورهای جستجو بوده و در نتیجه هیچ سودی هم نخواهد داشت. در این نوشته قصد داریم به صورت واضح جواب این سوال را بدهیم که سایت خود را برای گوگل بهینه سازی کنیم یا کاربر؟

joomlaforum.ir_13579473251.jpg

قبل از جواب به سوال لازم است بدانید که هدف تمامی موتورهای جستجو، نمایش نتیجه های عالی و مورد نظر کاربران است، در حقیقت موتورهای جستجو مثل گوگل، برای شان رضایت مندی کاربران بسیار مهم است. تمامی معیارهایی که گوگل برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه و بازدید آن معرفی کرده و یا متخصصین SEO پیشنهاد میدهند کاملا طبیعی بوده و فقط برای رضایت کاربران است نه رضایت گوگل. برای مثال ما در نوشته « آموزش بهینه سازی سایت » تمامی گام هایی را که معرفی کردیم فقط برای رضایت کاربران است. مثل:

- انتخاب دامنه مناسب: با دامنه مناسب کاربران راحتتر هستند.

- انتخاب CMS قدرتمند: سی ام اس قدرتمند، برای کاربران آسانی می آورد.

- طراحی حرفه ای و رعایت استاندارد : در نتیجه لود سریع سایت را برای کاربران به ارمغان می آورد.

- میزبان عالی : در نتیجه دسترسی به سایت برای کاربران همیشه ممکن است و سرعت بالا دارد.

- تولید محتوای مفید: کاربران به جزء محتوای مفید طلب دیگری دارند؟

- عنوان ها و توضیحات مناسب: برای شناسایی و دسترسی آسان کاربران به سایت

- ساخت فایل روبات: جلوگیری از ایندیکس فایلهای غیرضروری برای راحتی کاربران

- معرفی به موتورهای جستجو: کاربران از طریق موتورهای جستجو به سایت شما دسترسی داشته باشند.

- ثبت سایت Webmaster Tools: تا اشتباهات گرفته شده و رفع گردد تا کاربران راحت باشند.

- فعالیت در شبکه های اجتماعی: به کاربران نزدیک تر باشید.

- لینکسازی (Link Building): که گوگل توسط لینکهای ورودی از کیفیت آن با خبر شود و در نتیجه برای کاربران سایتهای با کیفیت نمایش داده شود.

- معرفی سایت در دایرکتوی ها: جهت دسترسی آسان کاربران به سایت

- و…

از اینجا مشخص میشود که اگر هدف شما رضایت کاربر باشد، رضایت گوگل هم در آن نهفته است؛ ولی اگر هدف شما تنها گوگل باشد، گوگل از سایت شما بیزار است زیرا گوگل سایت را برای خود نمیخواهد برای کاربران میخواهد.

از اینجا یک فورمول طلایی بدست تان می آید، اگر هرآنچه برای کاربران مفید باشد انجام دهید یک گام مفید به سوی سئو برداشته اید و اگر هرآنچه برای کاربران مفید نباشد و فقط برای گوگل باشد یک قدم از سئو فاصله گرفته اید. به قول یکی از بزرگان SEO؛ سئو بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیست! سئو بهینه سازی سایت برای کاربر است. اگر بهینه سازی سایت برای گوگل درست انجام شود همان بهینه سازی سایت برای کاربر است، زیرا رضایت گوگل در رضایت کاربران سایت است. به سوی سئو قدم بگذارید…

Share this post


Link to post
Share on other sites

سئو غلط است !

joomlaforum.ir_13579541711.jpg

چرا سئو غلط است ؟

همه جا حرف از سئو است، سئو، سئو و سئو…

تا کنون فکر کرده اید که سئو چیست و این کلمه از کجا آمده است؟

سئو غلط است

همانطور که در نوشته قبلی که تحت نام « SEO چیست؟ » منتشر شده بود اشاره شد، کلمه سئو به خودی خود هیچ معنایی ندارد و بخاطر آسانی در تلفظ سئو گفته میشود، در حقیقت این کلمه باید « اِس – ای – اُو » تلفظ شود؛ زیرا در زبان انگلیسی کلمات اختصاری هجاء میشود همانطور که SEM « اِس – ای – اِم » تلفظ میشود. ولی خوشبختانه شما زمانی که سایت یا وبلاگی درباره SEO مینویسید و SEO را به صورت « سئو » دچار مشکلی نخواهید شد. زیرا گوگل هوشمند تشخیص داده است که SEO یعنی سئو!

ولی به صورت کل بهتر است « اس – ای – او » تلفظ شود تا قوانین دستور زبان، زبان انگلیسی حفظ شود.

Share this post


Link to post
Share on other sites

آموزش ثبت سایت در Google Webmaster Tools

ثبت سایت در Google Webmaster Tools برای بهینه سازی سایت، بسیار مهم بوده و شما را در بهینه سازی سایت برای گوگل کمک زیادی میکند، به کمک گوگل وبمستر تولز (GWT) میتوانید مشکلات سایت خود را مشاهده کنید، تنظیمات زیادی انجام دهید، و پیشنهاداتی را جهت بهبود وضعیت سایت خود دریافت کنید.

برای ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز، ابتدا یک حساب در Gmail ایجاد کنید سپس به Google Webmaster Tools مراجعه کنید و روی گزینه Add a Site که به رنگ قرمز مشخص شده است کلیک کنید، آدرس سایت مورد نظر را وارد ساخته و روی Continue کلیک کنید. در صفحه بعدی شما باید مالکیت یا Ownership خود را ثابت سازید. این کار راه های مختلفی دارد ولی گوگل بخاطر راحتی و آسانی پیشنهاد میکند از روش HTML File Upload مالکیت سایت خود را ثابت سازید. HTML File Upload بسیار آسان بوده و شیوه کار آن طوریست که شما یک فایل اچ تی ام ال را از گوگل وبمستر تولز دانلود میکنید و در ریشه (Root) سایت خود آپلود میکنید، سپس روی گزینه Verify کلیک میکنید تا سایت شما در GWT ثبت شود.

joomlaforum.ir_13579545751.jpg

نکته : بعد Verify شدن سایت، فایل اچ تی ام ال که آپلود نموده اید را حذف نکنید، زیرا مدتی بعد سایت شما از حالت Verify خارج میگردد.

Share this post


Link to post
Share on other sites

پیج رنک چیست؟ – تاثیر PageRank بر رتبه سایت

joomlaforum.ir_13579548291.jpg

پیج رنک

پیج رنک گوگل چیست؟ آیا در رتبه سایت تاثیر دارد؟ این شاید نخستین سوالی باشد که به ذهن شما خطور کرده باشد.

Google Page Rank چیست؟

پیج رنک که به اختصار PR میگویند برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط Sergey Brin ابداع گردید، پیج رنک نتیجه تجزیه و تحلیل لینکهای ورودی به یک سایت است، پیج رنک رتبه ای است که گوگل برای یک سایت بین اعداد ۰ تا ۱۰ در نظر میگیرد. هرقدر این عدد نزدیک به ۱۰ باشد نشان دهنده اینست که این سایت لینکهای ورودی زیادی دارد و سایتهای زیادی به این سایت لینک داده اند.

Google Page Rank چگونه محاسبه میگردد؟

محاسبه پیج رنک توسط الگوریتم ها و فورمولهای بسیار پیشرفته صورت میگیرد، به صورت خلاصه میتوان گفت، هرقدر تعداد سایتهایی که به شما لینک داده باشند زیادتر باشد، به همان اندازه پیج رنک شما افزایش خواهد یافت. پیج رنک گوگل تقریبا بین هر ۳ الی ۶ ماه بروزرسانی میگردد.

چه لینکهای در محاسبه Google Page Rank محاسبه نمیگردد؟

لینکهای Nofollow در محاسبه پیج رنک محاسبه نمیگردد. اگر شما سایتی را در وبسایت خود به صورت Nofollow لینک کنید، موتورهای جستجو آن لینک را میبینند ولی در محاسبه پیج رنک، سایت لینک شده هیچ امتیازی از سایت شما نخواهد گرفت و در نتیجه لینکهای نوفالو نمیتوانند پیج رنک یک سایت را افزایش دهند. همچنان توصیه میگردد هر زمانی که خواستید به یک سایت اسپم لینک دهید، یا به سایتی که از آن مطئمن نیستید حتما لینک را به صورت نوفالو بگذارید.

Google Page Rank بالا باعث میشود رتبه بالاتری در گوگل داشته باشیم؟

بسیار کم! همانطور که در بالا گفته شد پیج رنک بر اساس لینکهای ورودی محاسبه میگردد، اگر سایتی به سایت شما لینک بدهند مفهوم طبیعی آن اینست که سایت شما مفید است و مفهموم طبیعی زیاد بودن لینکهای ورودی این است که سایت شما یک سایت مفید است.

پیج رنک بالا نمیتواند ضامن رتبه بالای شما در گوگل شود! تنها چیزی که میتواند ضامن رتبه بالای سایت شما در گوگل شود، محتوای جدید و مفید + Authority ( میزان قدرت، محبوبیت و پیج رنک) است. پس از این جمله نتیجه گرفته میشود که پیج رنک بالا نشان دهنده میزان محبوبیت سایت است و یکی از مواردی است که Authority دامین شما را ارتقاء میبخشد.

به فکر افزایش Page Rank سایت خود باشیم؟

اگر به این فکر هستید که با افزایش پیج رنک سایت خود، Authority دامین خود را افزایش دهید تا سایت شما در گوگل رتبه بالا داشته باشد، زیاد اشتباه فکر نکردید. ولی دقت داشته باشید که برای افزایش پیج رنک خود هیچگاه لینک نخرید، تبادل لینک کنید، در سایتهای غیره مرتبط لینک خود را قرار دهید و یا لینکهای غیره طبیعی نگیرید! بهترین راه اینست که شما محتوای بسیار مفید و جذاب در سایت خود قرار دهید تا کاربران از لینکهای سایت شما در وبلاگ و سایتها و یا شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنند تا به صورت طبیعی و عادی پیج رنک شما افزایش پیدا کند.

از کجا Page Rank خود را ببینیم؟

سایتهای زیادی برای نمایش پیج رنک وجود دارد که از آن جمله میتوان به prchecker.info و mypagerank.net اشاره نمود.

چه سایت هایی با ما لینک داده اند؟

برای مشاهده لیست سایتهایی که به شما لینک داده اند عبارت ذیل را در گوگل جستجو کنید: (link:yourdomain.com) به جای yourdomain.com سایت خود را جایگزین کنید.

نکته : با جستجو این عبارت تمامی لینکهای ورودی به سایت شما نمایش داده نمیشود، برای مشاهده لیست کامل سایتهایی که به شما لینک داده اند به حساب گوگل وبمستر خود بروید و به آدرس Google Webmaster tools -> Traffic -> Links to your site مراجعه کنید.

Share this post


Link to post
Share on other sites

اشتباهات رایج سئو – آموزش کاهش رتبه سایت / اسپم شدن

joomlaforum.ir_13579550501.jpg

در این نوشته از سئو قصد داریم آموزش دهیم که چگونه رتبه سایت را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاهش دهید، وارد لیست سیاه (Black List) سازید و در نهایت اسپم کنید، همچنان لیستی از اشتباهات رایج سئو را منتشر کنیم که مخالف الگوریتم های پاندا و پنگون گوگل میباشد، در صورتی که شما موارد ذیل را انجام میدهد، با کاهش بازدید و از دست رفتن رتبه سایت خود مواجه خواهید شد.

اشتباهات رایج سئو

اشتباهات رایج بهینه سازی سایت (سئو)

۱ – افزایش مطالب غیرمرتبط به موضوع سایت و کلمات کلیدی غیرمرتبط: گوگل موضوع سایت ها را بسیار خوب درک میکند، شما نمیتوانید مطالب غیرمرتبط به موضوع سایت خود را منتشر کنید و کلمات کلیدی نامرتبط به وارد سازید! موضوع سایتتان باید مشخص باشد و تحت همان موضوع مطالب منتشر گردد. اگر دقت داشته باشید معمولا سایتهای موفق هستند که روی یک محور میچرخند. توجه : این حالت زمانی صدق میکند مطالب غیره مرتبط بدون دسته بندی و شاخه بندی مناسب منتشر گردد، ولی در صورتی که شما مدیریت کامل بر روی موضوعات مطالب سایت خود داشته باشید مشکلی پیش نخواهد آمد برای نمونه میتوانید به سایت یاهو یا تیبیان مراجعه کنید.

۲ – عدم استفاده از Title : عنوان ها در سئو نقش زیادی دارد و از پایه های بهینه سازی سایت میباشد، توسط کاربران جستجو میشوند و در گوگل نمایش داده میشوند و همچنان در مرورگر کاربر نمایش داده خواهد شد. عنوان ها میبایست بسیار کلیدی و مفید وارد شوند و کمتر از ۷۰ حرف باشد زیرا اگر عنوان بیش از ۷۰ حرف باشد در گوگل نمایش داده نشده و ادامه آن (…) میشود.

۳ – ساخت سایت کامل فلش : سایتهای که فلش هستند موتورهای جستجو نمیتوانند مطالب آنها را بخواند؛ اگر در جستجوی گوگل متوجه شده باشید سایتهایی رتبه بالا دارند که حاوی متن هستند. اگر نمیتوانید از فلش جدا شوید، سعی کنید سایت خود را کامل با فلش نسازید، حد اقل بخشهای مهم آنرا به متن اختصاص دهید.

۴- استفاده عکس به جای متن : شاید در بعضی از سایتها دیده باشد که متن را روی عکس قرار میدهند. این مورد هم همانند گزینه سوم میباشد، گوگل نمیتواند متون روی عکسها را تشخیص دهد. متن ها را به عکس تبدیل نکنید یا حداقل اگر متن را به عکس تبدیل کردید و در سایت قرار دادید، اصل متن را نیز در سایت قرار دهید.

۵ – استفاده از پیوند (URL) ها بد : پیوندهایی بسیار طولانی و نا مرتبط نامناسب است. همچنان خوب است بدانید داشتن یک پیوند یکتا متفاوت (Unique)، استفاده از اعداد (ID) در آدرس، اضافه کردن پسوندهایی نظیر .html ، .php و … در بهینه سازی سایت شما هیچ تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت. پیوندهایی بد است که فقط و فقط برای موتورهای جستجو ساخته شده باشد، پیوندهایی که اسباب آرامش و راحتی برای کاربر باشد مفید است. گوگل و سایر موتورهای جستجو آدرسهای را میپسندند که کاربران میپسندند (کوتاه و مفید).

۶ – عدم استفاده از Heading ها : Heading هم از مواردی است که سئو یک سایت را قوت میدهد، هیدینگ ها همان تگهای H1 تا H6 میباشند، هر صفحه باید حتما H1 داشته باشد، معمولا H1 صفحه اصلی سایت را عنوان سایت یا لینک به عنوان سایت را تشکیل میدهد، و H2 لینک به نوشته های سایت است.

۷ – عدم بروزرسانی و خواب رفتن سایت : سایت شما با عدم بروزرسانی (Update) به خواب میرود! با خواب رفتن یک سایت ممکن است تغییراتی در رتبه سایت بوجود بیاید. سعی کنید حد اقل ماهانه سایت خود را با موضوعات مفید، جدید و مرتبط به موضوع سایت خود مرتب بروزرسانی کنید.

۸ – عدم لینک دادن به دیگران : لینک دادن به دیگران از رتبه سایت شما نمیکاهد، بلکه ارزش یک مطلب را شما نیز بیشتر میکند و مطلب را زنده میکند، اگر مطلبی مینویسید و برای کامل شدن آن نیاز به درج لینک از سایتهای دیگر دارید، دریغ نکنید و لینکهای آنان را قرار دهید، اگر سایتهای آنها در گوگل اسپم شده بود لینکهای آنان را Nofollow کنید تا در سایت شما تاثیر نگذارد.

۱۰ – استفاده نقشه سایت به صورت XML و HTML : برای سریعتر و بهتر ایندیکس شدن سایت لازم است تا نقشه ای از سایت خود به صورت XML ایجاد و به موتورهای جستجو معرفی کنید، همچنان اگر سایت شما برای استفاده از کاربران مشکل است بهتر خواهد بود تا نقشه ای از سایت خود به صورت HTML درست کنید تا کاربر به نحوه ساختار سایت شما آشنا شوند و استفاده از سایت شما برای آنها آسان گردد.

۱۱ – چیزی برای ارائه ندارید : یک جمله معروف انگلیسی در بهینه سازی سایت وجود دارد که میگوید: ” Content is King ” یعنی محتوا پادشاه است. برای مثال اگر قصد ایجاد یک سایت تفریحی دارید و هیچ مطلب تفریحی در دست ندارید نباید دست به این کار بزنید! زیرا همیشه محتویات حرف اول را میزند و در صورتی که شما مطلبی برای ارائه ندارید چگونه میخواهید سایت خود را بهینه سازی کنید؟ پس به فکر تولید محتوا مفید باشید.

آموزش اسپم کردن سایت و کاهش رتبه سایت در گوگل

اگر دوست دارید الگوریتمهای موتورهای جستجو بر روی سایت شما تاثیر منفی نگذارد، رتبه سایت شما کاهش نیابد و اسپم نشوید موارد ذیل را انجام ندهید !

۱ – مطالب تان را از سایر سایتها و وبلاگ کپی کنید و لینک منبع را قرار ندهید.

۲ – هرطور شده لینک برای سایت خود جمع آوری کنید! تبادل لینک کنید، لینک بخرید، بفروشید.

۳ – مطالب تکراری در سایت خود ایجا کنید و بگذارید برچسپها و صفحات تکراری و غیرضروری ایندیکس شوند.

۴ – صفحه ای ایجاد کنید که در آن پر از لینکهای داخلی سایت تان باشد یا در آن چند هزار برچسپ وجود داشته باشد.

۵ – سایت خود را بیش از حد بهینه سازی کنید.

۶ – برای موتورهای جستجو سایت خود را ایجاد کنید، مطلب بنویسید و یک سایت غیره طبیعی ایجاد کنید.

۷ – بیش از حد در نوشته های خود کلمات کلیدی را برجسته کنید، رنگارنگ کنید.

۸ – بیش حد از Meta Keywords استفاده کنید.

۹ – کلمات کلیدی را به رنگ پشت زمینه در بیاورید، یا با CSS مخفی کنید.

۱۰- در سایت خود کرم های اینترنتی و تورجان قرار دهید تا با باز شدن سایت شما بر روی سیستم کاربر اجراء گردد.

۱۱ – مطالب تان را بسیار کوتاه بنویسید.

۱۲ – از هاست های اشتراکی که تعداد سایت بر روی آن قرار دارد و اکثر آن اسپم هستند استفاده کنید.

۱۳ – زمان خاموش بودن سایت شما (Down Time) زیاد باشد.

۱۴ – بر روی یک متن لینک (Anchor Text) تمرکز کنید و تا جایی که توان دارید برای سایت خود با یک متن لینک جمع آوری کنید.

۱۵ – بیش از حد در سایت خود تبلیغات بنری قرار دهید.

۱۶ – سعی کنید به هرشکلی که شده موتورهای جستجو را فریب دهید.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anchor Text چیست و چقدر قدرت دارد؟

joomlaforum.ir_13579552711.jpg

Anchor Text چیست؟

Anchor معنی لنگر را میدهد، در اصطلاح Anchor Text عبارت از متنی (نامی) میباشد که پیوندی به آن لینک میشود.

Anchor Text در بهینه سازی سایت چقدر نقش دارد؟

Anchor Text نقش عمده در بهینه سازی سایت به اساس کلمات کلیدی دارد؛ یعنی شما سایت خود را با کلماتی که نیاز دارید در گوگل دیده شود لینک کنید.

تا چقدر از Anchor Text استفاده کنیم؟

استفاده بیش از حد و غیره طبیعی از Anchor Text سبب میشود سایت شما Penalize شود و سایت شما با کلماتی که بعنوان Anchor Text انتخاب کرده اید اصلا در گوگل دیده نشوید! دقت داشته باشید همه چیز باید طبیعی پیش برود!

Anchor Text چقدر قدرت دارد؟

قدرت Anchor Text آنقدر زیاد است که حتی میتواند یک سایتی که اصلا به چیزی ارتباط ندارد در گوگل نمایش دهد! مثلا یک سایت دانلود رایگان نرم افزار را با کلمه مرغ در صفحه اول گوگل دیده شود!

برای مثال میتوانید به عکس زیر دقت کنید، (برخی از وبمستران از نارنجی، خبرآنلاین، فارنت و … مطلب کپی میکنند و این سایتها را به نام “منبع” لینک میکنند به همین دلیل در صفحه اول گوگل با کلمه منبع دیده میشوند) و یا به لینک Click Here مراجعه کنید، و یا واژه های “اینجا”، “کلیک کنید” و … را در گوگل جستجو کنید و نتایج را مشاهده کنید.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ممنون کمیل جان

بحث اس ای او (سئو) بحث داغ و مهم وجذابی بوده و هست و خواهد بود

پیشنهاد می کنم بیشتر توضیح بدهید

متشکرم

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

قبول دارم که بحث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مهم و داغ هستش

لازمه ی بیشتر توضیح دادن و پیگیری مردن ابراز تمایل و علاقه دوستان هستش

اگر دوستان استقبال کردن حتما دنبال خواهیم کرد

موفق باشید و پایدار

ویرایش شده در توسط Komail

Share this post


Link to post
Share on other sites

من خودم به عنوان اولین نفری که خواستار ادامه و پیگیری این موضوع هستم اعلام می کنم

موفق باشید

منتظر هستم

Share this post


Link to post
Share on other sites

ارسال شده در (ویرایش شده)

همان طور که می دانید برای بهینه سازی کلمات کلیدی برای افزایش آن ها در موتور های جستجو، یکی از مهم ترین پارامتر های سنجش الگوریتم گوگل برای نمایش نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی تعداد لینک های با کیفیتی است که در متن لینک ورودی به صفحه شماست که به اصطلاح Anchor text می گوییم. یکی از روش های رایج بهینه سازی کلمات کلیدی به صورت سنتی این بود که مدیران سایت ها تلاش می کردند از سایت های مختلف لینک متنی دریافت کنند یا بخرند! و رتبه کلمه کلیدی خودشان را افزایش دهند. البته این موضوع باعث شد که بسیار از صاحبان وب سایت به سمت روش های اسپم و فریب گوگل بیش بروند.

یکی از انتقادهایی که صاحبان وب سایت به گوگل داشتند این بود که دریافت لینک به تنهایی کار آسانی نیست و از آن مشکل تر به شیوه متنی و وجود کلمه کلیدی در Anchor text است. اخیراً گوگل در الگوریتم خود تغییر خوبی را قرار داده و در حال حاضر Anchor textمانند قبل کارایی ندارد. مفهوم جدیدی در بهینه سازی سایت وجود دارد به نام Co-Citation .

اجازه بدهید با یک مثال ساده تفاوت Anchor Text و Co-citation را به شما توضیح بدهم:

معمولاً زمانی که می خواهیم سایت خودمان را معرفی کنیم و یا فردی سایت ما را معرفی می کند به صورت زیر لینک می دهد:

برای اطلاعات بیشتر در مورد انجمن جوملا فروم اینجا را کلیک کنید.

اگر خیلی خوش شانس باشید سایت مورد نظر به شیوه زیر به سایت شما لینک می دهد.

انجمن جوملا فروم یک انجمن و تالار آموزشی و گفتگو در زمینه سیستم مدیریت محتوای جوملا است.

سایتی که در حالت دوم به ما لینک بدهد می تواند بر رتبه کلمه کلیدی بازاریابی اینترنتی برای انجمن جوملا فروم تأثیر گذار باشد.

نکته مهم این است که همه سایت ها به صورت anchor text به ما لینک نمی دهند در این شرایط چه کار باید کرد که رتبه کلمات کلیدی خودمان را در موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل افزایش دهیم.

در این جاست که مفهوم Co-citation به کمک ما می آید. این روش بسیار ساده است مطمئناً خود شما به صورت طبیعی این کار را انجام داده اید ولی مطمئناً با یادگیری آن می توانید با استفاده صحیح آن رتبه خودتان را افزایش دهید

Co-citation به این معنی است لطفاً به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید می خواهیم در سایتی مقاله ای درج کنیم و لینک سایت خودمان را قرار دهیم. شاید این سایت به شما حتی اجازه استفاده از Anchor-text را نیز ندهد. در این شرایط گوگل به کلمات کلیدی ما در قبل و بعد از لینک توجه می کند. البته برای تأثیر بیشتر همیشه سعی کنید در سایت هایی لینک بسازید که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند بنابراین در هنگام لینک سازی مانند زیر عمل می کنیم:

جهت اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مدیریت جوملا و کسب مهارت و رفع اشکالاتتان به www.joomlaforum.ir مراجعه نمایید.

در این شرایط گوگل به کلمات کلیدی سیستم مدیریت محتوای جوملا و کسب مهارت و رفع اشکالات در مورد صفحه شما توجه می کند.

در این شرایط کار لینک سازی بسیار آسان تر از قبل شده است.....

امیدوارم مفید واقع گردد

ویرایش شده در توسط Komail

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری